Fint kar Mats. Här kommer en bild på Geophagus iporagensis hanen. Jag testade att fota med den inbyggda blixten framifrån och det verkade gå bättre än med blixten ovanifrån. Dock blir det ju inte samma resultat.
Kovändning!
Kollaps
X
-
-
En bild på honan. Den svarta fläcken försvinner och kommer tillbaka beroende på humöret. Man ser också att hon är lite naggad av tapajos paret som håller revir under en större rot.
Vad menar du Ozric?Kommentar
-
Dock ger inte dessa bilder dem alls rättvisa hur de ser ut. Ska försöka få till några bilder med blixten ovanifrån så jag får de rätta färgerna och ljuset.Kommentar
-
En till på paret där man ser glittret:Kommentar
-
-
Steindachneri
Skickar med en bild på två av mina VF Steindachneri. Ber om ursäkt för den urusla bildkvaliten. Skall investera så småningom i en bättre kamera. Honan som är underst tuggar det är hennes tredje kull på fem månader.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
snygga bilder på Geophagus iporagensis...själv har jag aldrig sätt sådana i handeln, de måste vara rätt ovanliga tror jag.
hoppas att du får bättre bilder sen på tapajosen så man får se den röda bläsen på huvudet.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayCutekid
Har du lagt ner tangayika helt hemma nu?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttsnygga bilder på Geophagus iporagensis...själv har jag aldrig sätt sådana i handeln, de måste vara rätt ovanliga tror jag.
hoppas att du får bättre bilder sen på tapajosen så man får se den röda bläsen på huvudet.Kommentar
-
Redlips
Här är en bild på en tuggande hona av "Redlips" som jag fick yngel av i våras. Kanske inte världens vackraste jordätare. Men mycket charmiga och trevliga fiskar. Det var för övrigt förstagångsuppfödning i Europa av "Redlips".To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ah! Calle...nu kliar det verkligen i mina fingrar att viga ett av mina kar åt Geophagus arter! Jag har länge sneglat på Tapajos...särskilt imponerad blev jag av den grupp som Dennis hade på ZooFritid.
Väntar ivrigt på fler foton...grattis Calle!
Hur stora blir Steindachneri Matz? Härliga kroppsformer på de här fiskarna.Kommentar
-
Kommentar
-
Steindachneri
Dom blir cirka 20 centimeter beroende på fångstplats. Ja jag tycker mina Steindachneri är kanonfina med rätt proportioner och mycket vackra färger. Har föresten ett femtontal F1 från det paret som är cirka 4 cm långa är du intresserad så kan du få en grupp gratis. Ger hellre bort fiskar till akvarister som vet sin sak än att sälja dem.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonAh! Calle...nu kliar det verkligen i mina fingrar att viga ett av mina kar åt Geophagus arter! Jag har länge sneglat på Tapajos...särskilt imponerad blev jag av den grupp som Dennis hade på ZooFritid.
Väntar ivrigt på fler foton...grattis Calle!
Hur stora blir Steindachneri Matz? Härliga kroppsformer på de här fiskarna.Kommentar
-
fina fiskar cutekid nu börjar man känna igen dina bilder hehe fina som vanligt!Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
Kommentar