If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
He he .. de har sin charm med .. har aldrig upplevt ngn som grå dock. Men detta ska bli en trevlig erfarenhet. Bilder på tapajosarna kommer i morgon förmiddag/kväll.
Det ska bli kul att se karet i sin helhet med de här arterna. Intressant vändning Calle...
Jag har funderat i dessa banor en stund, men jag har förbenat svårt att lämna Malawi-träsket. Just Geophagus altifrons är mycket vackra arter...jag såg några grymt snygga hos Zoofritid för några månader sedan...då var jag riktigt sugen att göra en spontan kovändning!
Geopagus sp. Tapajos "Orange head" är en mycket grym fisk jag har haft en grupp F1ór i 1.5 år.Blir bara fräckare med tiden. Mina har lekt flera gånger.
De underbara att studera vid lek.
Mina hannar tappar nästan alla färger vid ruvande av yngel/larver?
Har inte sett något likanande betende hos tidigare arter jag hållit.
Har man tålamod är det en juvel i akvariumet.
Lycka till...
Besättning i mitt 720 liters kar:
ett par Bolivianska Fjärillar, 10 Cyradoras Sterbei, 13 Dolkstickstertror, 8 Rödmunstetror (skall bli fler), 2 Bilbukfiskar, 3 lekpar scalare, 5 st Geopagus sp. Tapajos "Orange head"
(2 lekpar och en extra hona).
Har tidigare haft Apistogramma Veijta med dem. Tyvärr dog båda när jag fick en släng av hål ihuvudet sjukan. Övriga klarade sig.
Geopagus sp. Tapajos "Orange head" är en mycket grym fisk jag har haft en grupp F1ór i 1.5 år.Blir bara fräckare med tiden. Mina har lekt flera gånger.
De underbara att studera vid lek.
Mina hannar tappar nästan alla färger vid ruvande av yngel/larver?
Har inte sett något likanande betende hos tidigare arter jag hållit.
Har man tålamod är det en juvel i akvariumet.
Lycka till...
Besättning i mitt 720 liters kar:
ett par Bolivianska Fjärillar, 10 Cyradoras Sterbei, 13 Dolkstickstertror, 8 Rödmunstetror (skall bli fler), 2 Bilbukfiskar, 3 lekpar scalare, 5 st Geopagus sp. Tapajos "Orange head"
(2 lekpar och en extra hona).
Har tidigare haft Apistogramma Veijta med dem. Tyvärr dog båda när jag fick en släng av hål ihuvudet sjukan. Övriga klarade sig.
He he jag har en B som jag har sågat av, den andra delen sitter till höger i hörnet och den andra som filtermodul i vänster samt en okänd bit. Har dock köpte på mig 3 st moduler till som ska in om ett tag.
Kommentar