köp och sälj gnäll!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hej!

Hej!
    Jag är inte den som gnäller på köp&Sälj men nog tycker jag i vissa fall att det gått bättre och sälja på Blocket.se eller gulatidningen,vad det nu kan bero på, Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Rhodebaert
      Användare
      • February 2006
      • 557

För mig är det viktigt VAR sakerna säljs och, rätta mig om jag har fel, köp och sälj här stödjer inte sortering efter ort eller län. Det gör att jag söker på blocket först och det gör ju att säljaren tycker att det går lättare att sälja genom blocket.
      Det går alltid en senare buss.

Kommentar

• Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

Testa du och sök på ett län så ska du få se på trolleri.
        Senast redigerad av Robin; 26 September 2006, 22:47.
        Mvh
        Robin

Kommentar

• Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

Ursprungligen postat av annmari
          Hej!
          Jag är inte den som gnäller på köp&Sälj men nog tycker jag i vissa fall att det gått bättre och sälja på Blocket.se eller gulatidningen,vad det nu kan bero på, Mvh Ann-Mari
          För att många många fler ser annonsen kanske?
          Mvh
          Robin

Kommentar

• deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

Jag kan bara göra en jämnförelse med ett annat forum (zoonen), där jag för min dotters räkning letade efter en råtta (ja, ett låååånghårigt marsvin), då "pelle" behövde en kompis (Pelle var vårt enda marsvin då...utdragen förklaring, jag vet)..

Ponera att man går ut med att man vill sälja ett kar, bara för att jag vill sälja en produkt, innebär det inte med automatik att ALLA kommer på att dom vill köpa mitt kar, just då, lägger man t.ex in sin annons under period när folk har spenderat sina pengar (dvs långt kvar till lön) kan det innebära att man tappar sin försäljning om annonsen försvinner för snabbt. JAG tycker personligen att 1 månad inte är någonting....

Min fråga är väl istället, är det inte bättre att man ställer krav på annonsören att man ska ta bort annonsen om produkten är såld? För om det bara finns osålda produkter i Köp&Sälj, varti ligger då problemet????

Bara mina enkla funderingar!!!

DD
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• deathdealer
              Användare
              • August 2004
              • 1639

dödade jag debatten?????

DD
              "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
              "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Torsten
                NCS Medlem
                • September 2002
                • 647

Eftersom jag tror att även du är uppvuxen på 70-talet, DD, med John Blund och Barbapappa så vore det självklart så logiskt. Man tar bort sin annons när varan är såld, eller av någon anledning inte längre finns för försäljning.. Men frågan är då varför man "glömmer bort" att ta bort en inaktuell annons.

Jag tror det finns en förklaring i hur tex. Blocket fungerar, automatiskt rens efter tid/antal annonser efter din.. Och så Pröjs när du vill sälja ngt!! Har man betalt för en annons finns det iaf ngn chans att "nissen" som satte in annonsen bryr sig.. Visst, vi betalar medlemsavgift i Ciklid, men jag tror inte man värdesätter möjligheten att få annonsera fritt tillräckligt högt.

Kommentar

• Robin
                  Användare
                  • January 2003
                  • 4526

Nu är det ju inte bara medlemmar på NCS som annonserar på köp&sälj utan folk "utifrån" också. Annonserna raderas efter en viss tid i dagsläget och jag tror tom att Tony kortat ner denna. Vad är problemet? Jag tror inte jag förstår riktigt...
                  Mvh
                  Robin

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Robin
                    Nu är det ju inte bara medlemmar på NCS som annonserar på köp&sälj utan folk "utifrån" också. Annonserna raderas efter en viss tid i dagsläget och jag tror tom att Tony kortat ner denna. Vad är problemet? Jag tror inte jag förstår riktigt...
                    Vad jag retade mig på och fortfarande retar mig på är att man sätter in fler annonser med samma innehåll med en liten skillnad man ändrar pris(det förstår jag) men låter den första annonsen vara kvar och till och med i ett fall refererar till den.Alternativt man ändrar ordföljden och låter den gamla vara kvar! Dock finns inte lika många exempel kvar men sök på Dalarna eller västra Götaland så syns mitt gnäll.

Vill bara tillägga att sökfunktionen är Kanonbra.

Kommentar

• Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

Lennart: För att råda bot på det där så maila mig annonsnummren så fixar jag det.
                      moderator_robin@ciklid.se

(förväntar mig många trevliga mail framöver)
                      Mvh
                      Robin

Kommentar

Arbetssätt...