köp och sälj gnäll!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

köp och sälj gnäll!

Man ska väll inte gnälla och klaga på ett så intressant inslag som köp och sälj,men....

Jag tycker det är skoj att läsa annonserna och vad som erbjuds och vad som önskas men nu verkar som ett nytt sätt att bumpa blivit poppis. annons sätts in och efter några dar ändras lite kanske bara ett ord eller liknande,och det kan man tycka inte är så allvarligt men det som stör är Varför skall den gamla annonsen vara kvar.

Om man sedan varit borta och går in på avdelningen så finns ju en bra sökfunktion där man kan söka på län, Vad händer då jo man tror att flera intressanta prylar finns men icke det är mer eller mindre dubbletter! Tråkigt tycker jag.

Kan vara så att jag är en gnällspik, men ändå
  • malplacerad
    Användare
    • May 2005
    • 877

Ursprungligen postat av Lennart 2
    Man ska väll inte gnälla och klaga på ett så intressant inslag som köp och sälj,men....

Jag tycker det är skoj att läsa annonserna och vad som erbjuds och vad som önskas men nu verkar som ett nytt sätt att bumpa blivit poppis. annons sätts in och efter några dar ändras lite kanske bara ett ord eller liknande,och det kan man tycka inte är så allvarligt men det som stör är Varför skall den gamla annonsen vara kvar.

Om man sedan varit borta och går in på avdelningen så finns ju en bra sökfunktion där man kan söka på län, Vad händer då jo man tror att flera intressanta prylar finns men icke det är mer eller mindre dubbletter! Tråkigt tycker jag.

Kan vara så att jag är en gnällspik, men ändå
    Det är ju upp till annonsören att ta bort sina gamla annonser, finns en bra funktion för det också. När man loggat in och är inne på köp-säljsidan av forumet så klickar man på "mina annonser" så får man allt listat, sen är det bara att ta bort gammal skåpmat.
    ||||

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Jag tycker att alla annonser borde ha en tidsbegränsning på 14 dagar. Sedan måste de uppdateras eller så raderas de automatiskt. Det finns inte en möjlighet i världen att alla personer som besöker köp och sälj raderar sina annonser när de väl sålt produkten...

Kommentar

• choffe
        Användare
        • November 2005
        • 841

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
        Jag tycker att alla annonser borde ha en tidsbegränsning på 14 dagar. Sedan måste de uppdateras eller så raderas de automatiskt. Det finns inte en möjlighet i världen att alla personer som besöker köp och sälj raderar sina annonser när de väl sålt produkten...
        jag tycker att dom kan vara inne typ en månad, men att det ska finnas nån slagt regel på att man måste ta bort annonsen...

mvh christoffer
        Christoffer Lundholm

Kommentar

• Gäst

Jodåå det resonemanget förstår jag, Men om man har tid att sätta in en ny annons efter några dagar med samma produkt som ska säljas eller köpas, så borde man ha tid att ta bort den annons som inte gäller längre. Det finns ju en bra funktion löser det problemet som Malplacerad påvisade. Ja en uppdateringsfunktion kan vara en lösning Stefan vad som fungerar bäst ja det är inte jag säker på.

Kommentar

• StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

För att ha ordning och reda...och det här gäller överallt i våra liv...så behövs det en funktion som tar bort annonser som är äldre än förslagsvis 14 dagar. Generellt sett så är människan lat och det ser man ofta i t ex annonsförfaranden. Folk har mycket lätt för att plocka fram saker, sätta upp annonser på anslagstavla osv...men om och om igen så brister vi i städningen efteråt. Jag ser det hemma (mig själv t ex), på jobbet, i affären osv...så för att få ett aktuellt och fungerande Köp och Sälj så är jag övertygad om att ciklid.se behöver ett hjälpmedel som rensar annonser. Har man inte fått varan såld med den annonsen så är det lika bra att göra en ny förbättrad så jag ser inga negativa saker alls med tidsbegränsade annonser.

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Om jag inte är alldeles fel underrättad så ska annonserna raderas automatiskt redan idag. Det handlar i så fall bara om när det ska ske, idag tror jag att det är efter en månad. Hur det fungerar idag och om det ska förändras kan säkert Joakim och Tony svara för bättre.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Ursprungligen postat av Micke
                Om jag inte är alldeles fel underrättad så ska annonserna raderas automatiskt redan idag. Det handlar i så fall bara om när det ska ske, idag tror jag att det är efter en månad. Hur det fungerar idag och om det ska förändras kan säkert Joakim och Tony svara för bättre.
                Ok...ligger annonser kvar en hel månad så är det inte alls förvånande att det blir grötigt och att en del annonser känns inaktuella. 14 dagar tycker jag räcker gott...

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                  För att ha ordning och reda...och det här gäller överallt i våra liv...så behövs det en funktion som tar bort annonser som är äldre än förslagsvis 14 dagar. Generellt sett så är människan lat och det ser man ofta i t ex annonsförfaranden. Folk har mycket lätt för att plocka fram saker, sätta upp annonser på anslagstavla osv...men om och om igen så brister vi i städningen efteråt. Jag ser det hemma (mig själv t ex), på jobbet, i affären osv...så för att få ett aktuellt och fungerande Köp och Sälj så är jag övertygad om att ciklid.se behöver ett hjälpmedel som rensar annonser. Har man inte fått varan såld med den annonsen så är det lika bra att göra en ny förbättrad så jag ser inga negativa saker alls med tidsbegränsade annonser.
                  Ha ha jo vem är inte lat,(Det är då jag i alla fall) Ja håller med om att tidsbegränsande kan vara en lösning.Men önskvärt vore att det fungerade i alla fall.men nog är det så att ingen är perfekt.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Micke
                    Aha då finns ju funktionen redan vad bra! då blir det bättre överskådligt.

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

Om man får "hjärnfeber och blodstörtning" av bumpning , så finns ju ett rött utropstecken nere till höger att trycka på. Då får kanske köp o sälj moderatorn info och kan agera om det är nödvändigt.

Annars så ställer jag mig i ledet för 14 dagars annonstid.
                      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Tony
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4594

Vi kan gott ändra till 14 dagar om majoriteten önskar så.

Precis som Wilhelm säger så finns ju den röda symbolen vid annonserna, och anser ni att någon gjort ett övertramp som annonsansvarig missat är det bara att klicka där.
                        Tony Englund

Kommentar

• joe
                          Användare
                          • June 2006
                          • 1451

Jag är med i matchen - ytterligare en som tycker 14 dagar! Allt för att få lite översikt och - som tidigare sagt - det som inte sålts/bytts/köpts på 14 dagar lär inte blir mer sålt påen månad!

/joe
                          MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• Bright_Blue
                            NCS Medlem
                            • June 2004
                            • 1582

Vad har hänt med köp och sälj?

Vad har hänt med köp och sälj? Personligen tycker jag det är riktigt dåligt med annonser, nu är det 3-10 per dag innan omstarten av det nya köp och sälj var det ju iaf en 15 annonser per dag. Köp och sälj har ju blivit mycket bättre men vad gör att det kommer in så få annonser, vädret eller att det är för krångligt,andra orsaker?

Mvh/ BB

Kommentar

• Mikael_S
                              Användare
                              • May 2006
                              • 246

Ursprungligen postat av Bright_Blue
                              Vad har hänt med köp och sälj? Personligen tycker jag det är riktigt dåligt med annonser, nu är det 3-10 per dag innan omstarten av det nya köp och sälj var det ju iaf en 15 annonser per dag. Köp och sälj har ju blivit mycket bättre men vad gör att det kommer in så få annonser, vädret eller att det är för krångligt,andra orsaker?

Mvh/ BB
                              Folk har kanske mindre saker att sälja
                              Mvh Mikael Schöllin

Kommentar

Arbetssätt...