Köpte för snart ett år sedan några Melanochromis johannii "cisimule" F1 på Akvarie-Leasing. Jag tycker att de alltmer liknar Melanochromis interruptus "chizumulu". Synpunkter?
Melanochromis interruptus?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
som du säger ser det ut som M.Interruptus-snygga fiskar
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
Melanochromis Interruptus kallades förr för Johanni Chizumulu. så med andra ord så är det två olika namn på samma fisk.Kommentar
-
Typiskt ciklidvärlden, alla fiskar tycks ha haft minst 2-3 tidigare namn som bara ett fåtal känner till.
Snygg fisk är det iaf oavsett namn.||||Kommentar
-
Ursprungligen postat av PsyMMelanochromis Interruptus kallades förr för Johanni Chizumulu. så med andra ord så är det två olika namn på samma fisk.
/B-mark/ StefanKommentar
-
Ursprungligen postat av B-markKöpte för snart ett år sedan några Melanochromis johannii "cisimule" F1 på Akvarie-Leasing. Jag tycker att de alltmer liknar Melanochromis interruptus "chizumulu". Synpunkter?3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
SOm vanligt är affärerna totalt vilse på det här med namn. Man tycker att de borde få rätt namn efterom namnet interruptus gavs till "chizumulujohannii" år 1975. Hade interruptusen ens blivit exporterad till akvariehobbyn då?
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av B-markDå var det som jag anade! Snygg tank med BTN!
/B-markKommentar
Kommentar