Inreda hur?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklider
    Användare
    • January 2006
    • 104

Inreda hur?

Hej har ett 50 liters cylinderformat akvarium som jag inte kan få till som jag vill... Önskar gärna lite tips på inredning. Har det som yngelkar för tanganyika. Tack på förhand..

• January 2005
    • 3788

Ursprungligen postat av ciklider
    Hej har ett 50 liters cylinderformat akvarium som jag inte kan få till som jag vill... Önskar gärna lite tips på inredning. Har det som yngelkar för tanganyika. Tack på förhand..

Kommentar

• ciklider
      Användare
      • January 2006
      • 104

Har tänkt lite på detta också.. Har du något förslag till vad för sten jag ska använda? Du har rätt i när du säger att det låter lite besvärligt för det är det... Bara algproblemet är ett stort problem...

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Vilka matt har det?
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Rovfisken
          Användare
          • April 2005
          • 178

hmmm...

lite ancistrus malar kanske? fast dom kanske blir ihjäl spöade rätt fort?
          Plocka småsten ute, det är gratis och dom e snyggare än dom du betalar för i butik.skynda dig innan snön kommer, brukar finnas vid bryggor osv. hehe
          Mina kar

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

Kommentar

• MalawiAnna
            Användare
            • August 2006
            • 17

Jag tycker att kolsten är otroligt snyggt och lätt att arbeta med när man gör stenrös.
            Jag önskar dig lycka till med "möbleringen"! Alltid lika kul att inreda nya akvarium!
            Mvh Anna[*]

Kommentar

• ciklider
              Användare
              • January 2006
              • 104

Japp ancistrusarna blir bara ihjälslagna har provat detta utan resultat.. Tackar så mycket för tipsen på inredning ska göra ett nytt inredningsförsök vid vattenbytet på onsdag.. Sedan så får jag fundera ut en lösning på mina algproblem senare...

Kommentar

• Erik Österlund
                NCS Medlem

• January 2005
                • 3788

Skulle vara snyggt om röset i mitten gick upp till ytan. Det kräver iofs troligtvis att du limmar stenarna med sillikon. Ta isf svart sillikon, genomskinlig kan ta färg ifall du behöver medicinera i framtiden. Snyggaste stenarna skulle kunna vara hålsten, tycker egentligen inte att den är jättesnygg men den skulle passa som "pelare". Lätt att "bygga" ihop också. Se till att sillikonet inte syns bara

Lycka till!

Kommentar

Arbetssätt...