Steve Irwin RIP.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perikles
    Användare
    • December 2005
    • 658

Läser här i tråden att han haft sitt barn med bland krokodiler/alligatorer, vad var meningen med det????
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Perikles
      Läser här i tråden att han haft sitt barn med bland krokodiler/alligatorer, vad var meningen med det????
      hans farsa gjorde samma med honom. det var mkt rabalder om det där men mest föräldramoralpanik tycker jag.

Kommentar

• Lundensis
        Användare
        • March 2004
        • 2262

Ursprungligen postat av cougar
        hans farsa gjorde samma med honom. det var mkt rabalder om det där men mest föräldramoralpanik tycker jag.
        Ett typiskt uttalande från en som inte har egna barn, eller?

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Lundensis
          Ett typiskt uttalande från en som inte har egna barn, eller?
          ett typiskt uttalande från en som vet hur duktig han var på krokodiler och en som sett filmen när han gör det. han är långt från krokodilen och är så otroligt erfaren att han kan göra något sådant som hade varit livsfarligt för alla andra.

Kommentar

• Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

Han matade en krokodil med en höna medan han höll sin son på armen. Ungen var inte i nån som helst fara.

Kommentar

• ciklidis
              Användare
              • October 2005
              • 98

Jag har sett baby filmen där han "dinglar med barnet framför krokodilen".
              Så har en del beskrivit det iallafall.

Jag tycker inte det var så farligt. Han hade en enorm erfarenhet av krokodiler och stod nära ett staket där det stod människor. Han var själt uppvuxen så, hjälpte sin pappa tidigt.
              Skulle den beslutat sig för att anfalla kunde ev. Steve blivit skadad men barnet hade kunnats räckts över eller t.o.m kastats till personerna i närheten.
              Han matade krokodilen och hade bra avstånd till den, hela tiden med barnet på ena armen och vänd så det var nära till säkerheten.
              (iallafall det klippet jag såg)

ps. jag är tre-barns mamma

Förövrigt tycker jag att han var en otroligt positiv och energisk person som verkligen brann för djuren och deras framtid. Tråkigt att han inte finns mer men är glad att han iallafall fick "gå vidare" snabbt utan att lida.

Kommentar

• jinnarparen
                • April 2002
                • 2670

Ursprungligen postat av cougar
                ett typiskt uttalande från en som vet hur duktig han var på krokodiler och en som sett filmen när han gör det. han är långt från krokodilen och är så otroligt erfaren att han kan göra något sådant som hade varit livsfarligt för alla andra.
                Bara en poäng som missats här. Krokodiler är snabba när de anfaller, det är liksom det som de är bra på, smyg och sen explodera i ett snabbt anfall.
                Erfaren eller ej, det är ingen som vet hur krokodilen reagerar i just det aktuella tillfället.
                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Frågan är ju varför man "chansar" med att ha ett barn i närheten av ett riktigt rovdjur. Jag tycker det inte hör ihop, men jag gillade verkligen Irwin och hans filmer om djur. På slutet blev filmerna lite löjliga..som barnprogram nästan..och det gillade jag sämre.

Det är ingen nyhet att många ansåg att Irwin var lite vårdslös emellanåt. Det sägs att han hade kontroll, men det tar bara en bråkdel av en sekund från att vara i kontroll till att hamna i katastrof.

Kommentar

• jarinen
                    Användare
                    • April 2003
                    • 1888

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
                    Frågan är ju varför man "chansar" med att ha ett barn i närheten av ett riktigt rovdjur. Jag tycker det inte hör ihop, men jag gillade verkligen Irwin och hans filmer om djur. På slutet blev filmerna lite löjliga..som barnprogram nästan..och det gillade jag sämre.

Det är ingen nyhet att många ansåg att Irwin var lite vårdslös emellanåt. Det sägs att han hade kontroll, men det tar bara en bråkdel av en sekund från att vara i kontroll till att hamna i katastrof.
                    Han själv upplevde det nog inte som en "chansning". Det var ju en krokodil i en park, de har han ju stenkoll på, han kan naturligtvis allt om deras kroppsspråk o rörelsemönster, ingen fara alls på fortet. Den enda chansningen i det här läget var väl, skulle media gå bärsärk o utnyttja läget? Det vet vi väl svaret på .

Mvh Jari

Kommentar

• Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

För att späda på det absurda kring Stewe Irwin´s död så såg jag just följande:

Biljettförsäljning till hans minneshögtid. Biljetterna slut efter 15 minuter.
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Det har blivit lite väl kommersialiserat runt Irwin. Sälja biljetter till minneshögtid...ja ja...mycket får man vara med om. Ok om alla pengar går till något projekt som rör djur...men det känns ändå ganska makabert faktiskt.

Kommentar

• anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

Synd att han kolade (synd om alla som dör oväntat i så tidig ålder), men själv klarade jag inte att se karln på tv.
                          Inte min "cup of tea" direkt... men det är knappt nåt på dumburken å andra sidan.
                          Anders L

Kommentar

• Lundensis
                            Användare
                            • March 2004
                            • 2262

Ursprungligen postat av jarinen
                            Han själv upplevde det nog inte som en "chansning". Det var ju en krokodil i en park, de har han ju stenkoll på, han kan naturligtvis allt om deras kroppsspråk o rörelsemönster, ingen fara alls på fortet. Den enda chansningen i det här läget var väl, skulle media gå bärsärk o utnyttja läget? Det vet vi väl svaret på .

Mvh Jari
                            Det där med stenkoll trodde nog också den där djurskötaren som slaktades av ett par jaguarer på ett zoo någonstans i Österrike eller Schweiz, tror jag att det var. Man har ALDRIG stenkoll på vilda djur. T.o.m ens älsklinghund kan flippa ut, även om det sällan händer.

För övrigt tycker jag det hela blir lite löjligt när vissa försöker vifta bort det ansvarslösa i att ha ett barn inne hos en stor krokodil/alligator. Förstår inte ens varför man gör något sådant med sitt barn. Underhålla publiken på barnets bekostnad eller?

Kommentar

• Ola Svensson
                              Användare
                              • April 2002
                              • 14633

Ursprungligen postat av Lundensis
                              För övrigt tycker jag det hela blir lite löjligt när vissa försöker vifta bort det ansvarslösa i att ha ett barn inne hos en stor krokodil/alligator. Förstår inte ens varför man gör något sådant med sitt barn. Underhålla publiken på barnets bekostnad eller?
                              Jag har lite svart att se att det skulle vara mer ansvarslost an mycket annat och tycker att det tjatas lite val mycket om det (jag har barn (14 manader), men tycker inte att det ska vara en forutsattning for att ha en asikt). Daremot haller jag med de tva sista meningarna till 100%.
                              Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Mike_Noren
                                Användare
                                • February 2003
                                • 2695

Jag sätter en peng på att varje förälder som sätter ett barn i en bil och kör till dagis tar större risker med barnets hälsa än han gjorde när han matade krokodilen.

Kommentar

Arbetssätt...