Steve Irwin RIP.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

det var roligt att kolla på hans program...han blev ju alltid så uppspelt när han såg ett djur, typ hoppade från kanoten mm. men som sagt det är mycket tråkigt!!!

RIP Steve Irwin
    Senast redigerad av Lutt; 04 September 2006, 23:19.

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Hemskt tråkig nyhet som man hörde idag på radion hem. Naturvärlden har förlorat en av sina största vänner...

Jag gillade Steve Irwin, även om han kunde bli för mycket ibland..men hans entusiasm runt djuren och deras värld är det faktiskt få som kan förmedla på ett ärligare och roligare sätt.

En riktig förlust och händelseförloppet som ledde till hans död är ju ganska ofattbart...ödet...inget annat.

Kommentar

• Mike_Noren
        Användare
        • February 2003
        • 2695

Jag tror jag bara sett honom i faktisk livsfara en gång, och det var när han och hans fru skulle klättra ner för en klippvägg utan klätterutrustning, och frun fastnade.

Att hantera giftormar och krokodiler när man har utbildat folk i närheten och tillgång till antiserum är förstås inte riskfritt, men går nåt snett är det troligare att man hamnar på sjukhus än i graven. Som Ola säger, så förberedde de sig och följde säkerhetsrutiner. Jag skulle säga att många extremsportare och bergsbestigare tar betydligt större risker.

I slutänden var det också ett i sammanhanget mycket mindre farligt djur som dödade honom, genom att få in en en-gång-på-tusen "lyckträff". Kanske Steve också underskattade rockan, just för att den inte normalt sett är dödligt farlig.

Men visst, hade han varit bankir hade han troligen inte blivit dödad av en rocka.

Ungen & krokodilen, ja... Han matade alltså en krokodil på sitt zoo med höns medan han bar sin son på armen. Så länge inte Steve plötsligt blev senil och behöll hönan på armen och kastade ungen till krokodilen svävade nog inte barnet i nån fara - men det finns ju alltid folk som är ivriga att hoppa på allt sånt för att få ut sina egna budskap (i detta fall var det djurrättsaktivister & privata barnskyddsorganisationer som använde Steves matning för att få ut sina budskap, dvs att det finns barn som far illa i samhället, och att det är ondskefullt att hålla djur i fångenskap).
        Senast redigerad av Mike_Noren; 04 September 2006, 17:06.

Kommentar

• specmats
          Användare
          • December 2004
          • 3060

"Finns det fortfarande någon som tycker aftonbladet brukar vara duktiga? " -Klockrent!

En annan extremt riskabel situation var inslaget där han simmade och klättrade i mangrove med en komodovaran!
          Senast redigerad av specmats; 04 September 2006, 18:28.
          Tropheus Duboisi halembe, so
          Melanochromis Auratus, vf
          Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• jarinen
            Användare
            • April 2003
            • 1888

Riktigt tragiskt! Blev allt lite ledsen i ögat i morse när jag läste det. Diskussionen farlig eller inte nöjer jag mig med att konstatera att han var tillräckligt farlig för att underhålla mig.

Mvh Jari

Kommentar

• jolle
              Användare
              • November 2005
              • 41

efter alla dagar och år man låtit tvn "vila" på animal planet så känns det nästan som om man lärt känna den tokstollen... nu känns det nästan lite tomt...

Kommentar

• nils42
                Användare
                • January 2003
                • 931

Visst är det tragiskt. Jag trodde ju inte att en stingrocka var sa pass giftig som den eg var. Och visst ar det sant att han ibland ( vad jag tyckte ) verkade nog sa dumdristig, men det var val show skulle jag tro. Men, men kalla det vad man vill, att det skulle sluta sa, det hade jag inte trott. Det finns val de, som vet mer om stingrockor tror jag.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av nils42
                  Visst är det tragiskt. Jag trodde ju inte att en stingrocka var sa pass giftig som den eg var. Och visst ar det sant att han ibland ( vad jag tyckte ) verkade nog sa dumdristig, men det var val show skulle jag tro. Men, men kalla det vad man vill, att det skulle sluta sa, det hade jag inte trott. Det finns val de, som vet mer om stingrockor tror jag.
                  var nog inte så mkt gift utan snarare en 20 cms gadd rätt genom hjärtat

Kommentar

• Mike_Noren
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2695

Här är en bild på en stingrocka. Taggen är grejen som sitter ungefär halvvägs ut på svansen, och rockan hugger uppåt-framåt med den, på ungefär samma sätt som en skorpion.

Det här är dock inte den art som dödade Steve Irwin, men det här var den bild jag hittade som visade en stingrockas tagg bäst.

Kommentar

• Helenai
                      Användare
                      • October 2004
                      • 269

Han hade otur. Enorm otur. Vi andra kunde lika gärna snubblat i trappen och brutit nacken.

Jag sällar mig till skaran som respekterar den seriösa attityden under den showiga ytan. Mycket tråkigt och för tidigt slut för en människa som gjorde sitt bästa för att tillföra positiva mervärden till sin omgivning. R.I.P
                      Varde ljus... och det vart mörker.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=599007

Kommentar

• Lundensis
                        Användare
                        • March 2004
                        • 2262

Ursprungligen postat av Helenai
                        Han hade otur. Enorm otur. Vi andra kunde lika gärna snubblat i trappen och brutit nacken.
                        Det beror väl på hur ofta man är på lyset?

Kommentar

• nils42
                          Användare
                          • January 2003
                          • 931

Tack för visdomsorden om stingrocka, det visste jag inte. Därför verkar det ännu osannolikare att han drabbades av ett sådant stick, än om det hade varit gift, men lika väl hände detta.
                          Det är skönt att det finns vetande här i forum, tycker Nils.

Kommentar

• jinnarparen
                            • April 2002
                            • 2670

Om detta nu stämmer http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...886779,00.html så förklarar det att en del människor är bland de dummare djuren på denna planeten.

Tror knappast att det var så här Steve Irwin själv ville att det skulle gå till.
                            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• nils42
                              Användare
                              • January 2003
                              • 931

Tack bäste broder! Jag förstår! Har du en tillräckligt stor filt jag kan dra över mig?

Kommentar

• jinnarparen
                                • April 2002
                                • 2670

Ursprungligen postat av nils42
                                Tack bäste broder! Jag förstår! Har du en tillräckligt stor filt jag kan dra över mig?
                                ??????
                                Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

Arbetssätt...