Någon som är expert på golden? Har iaf en fråga... Äggfläcken på analfenen hos golden, finns den bara på hanar eller även på honor? Tack på förhand
Goldens könsskillnader..?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Kommer med en kontrafråga:
Hur är det med golden vars ryggfena är gul ovan det svarta?
En av mina golden är just gulaktig, resten är vita ovanför det svarta.
Kan det vara en dominant hanne?Kommentar
-
Ursprungligen postat av sockerconnyKommer med en kontrafråga:
Hur är det med golden vars ryggfena är gul ovan det svarta?
En av mina golden är just gulaktig, resten är vita ovanför det svarta.
Kan det vara en dominant hanne?
Jag tror att det har att göra med att den dominante hanen färgar mer intensivt och att vidare slutsatser är svåra att dra.
Det är inte lätt med Golden, att klippa könen på direkten med bara en snabb titt i karet. Huvaligen Jag kan det iaf inte.Senast redigerad av Havs; 04 September 2006, 11:46.Kommentar
-
Hur mycket eller lite gult det är på fisken är inte heller något säkert tecken på kön! Men oftast så är honor lite mindre intensiva i färgen, och även om de är intensiva så kan de ha lite mer vitt på sig! Men, en sämre färgad hane kan oxå se ut så!
Det svarta på fenorna är oftast mycket mer och svartare på hanar, men, igen, även honor kan få väldigt svarta fenor!
Rygg och analfenan är längre utdragen på hanar, men det ser man först när de kommer upp i storlek lite grand! Det, storlek och könsöppningen är de enda säkra skillnaderna!Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []Kommentar
-
Kommentar
Kommentar