Eheim proffesional 3

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Barracudan
    Användare
    • April 2005
    • 453

    Eheim proffesional 3

    Hejsan. I höst ska jag starta mitt drömakvarium. Funderar på 2 st Eheim professional 3. Problemet är att jag måste veta exakt hur högt det är. Åleds standardställningar är bara 53 cm höga, men det går säkert att beställa högre. Filtret uppges vara 56,7 cm högt, men är det då medräknat slangarna? Dom går ju trotts allt snett uppåt, om ni förstår vad jag menar.

    Med andra ord: Hur hög ställning behövs för att få platts med filtren?
    Frontosamarkus
  • Kalle-Maja
    Användare
    • December 2004
    • 1324

    #2
    Jag gick och mätte mitt som står på golvet och det var ett par centimeter mindre än 60 cm inkl slangfästena.

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Har själv 2 st prof 3 filter till mitt 900-literskar. Anlitade en möbelsnickare som gjorde min akvariemöbel så jag har ett skåp i vardera änden på möbeln där jag har mina filter. Hade först tänkt använda mina 2 2028 prof II filter men blev sugen på det nya prof 3 så jag bytte. Fick då problemet som du nu har i och med att skåpshöjden var anpassat till 2028rna. Mina skåp är 60 cm höga och det blev alldeles för tajt då slangarna som sagt tar lite plats. Prof 3 filtrern har ju en ram runt filtret där det sitter hjul under för att lättare kunna flytta filtret. Man kan dock montera bort dessa och du blir filtret några centimeter lägre vilket räckte för mig iaf. Ramen/hjulen fyller ingen annan funktion än att man kan rulla filtret när man ska flytta på filtret, t ex vid rengöring etc.
      Senast redigerad av Gäst; 06 September 2006, 09:41.

      Kommentar

      Arbetssätt...