Tips på kamera.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael_S
    Användare
    • May 2006
    • 246

Tips på kamera.

Idag gick min digitalkamera sönder , och jag undrar om jag kan få tips på bra kameror.. Helst en kompaktkamera. Prisklass låååååg.. nån som funkar bra till fiskbilder och annat.. Ingen komplicerad kamera.

Hade en Fujifilm FinePix A205 innan och den var väl ingen höjdare, 2 megapixel.. så nån med lite mer pixlar i..

Helst nån kamera som man kan änvända minneskortet Olympus xD-Picture card i. Då mitt är rätt så nytt o man inte behöver köpa ett nytt minneskort också.
    Mvh Mikael Schöllin
  • mrlejon
    Användare
    • October 2005
    • 17

Detta fick jag upp när jag sökte på kompaktkameror med xD-Picture card.
    Bara att vraka och välja.

Vill du spara pengar? Jämför priser och läs recensioner på Digitalkameror. Vi hjälper dig att hitta rätt Digitalkameror och göra ett billigt & tryggt köp ✓ Vårt köpskydd ger dig pengar tillbaka om något går fel. Välkommen till PriceRunner!

Kommentar

• Christian Alfredsson
      NCS Medlem

• April 2002
      • 4179

Om det ska funka enbart till fiskbilder är en systemkamera det bästa. Skillnaden är gigantisk. Leta efter begagnat för att få ner priset.

Hittade Canon EOS 300D för 4500:- på blocket.
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Laesk
        Användare
        • February 2004
        • 2447

Canon 350D kan man säkert hitta för 5000kr nu när 400D kom å inte va så dyr.
        Lennart "Laesk" Axelsson
        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• Mikael_S
          Användare
          • May 2006
          • 246

Det finns många olika kameror. Men är mest ute efter en kompaktkamera. Men finns det någon runt 2000 kr som är hyfsad för det priset??
          Mvh Mikael Schöllin

Kommentar

• malplacerad
            Användare
            • May 2005
            • 877

Ursprungligen postat av Mikael_S
            Det finns många olika kameror. Men är mest ute efter en kompaktkamera. Men finns det någon runt 2000 kr som är hyfsad för det priset??
            Denna kanske?
            Jämför priser och läs recentiorer ner på Digitalkamera. Vi hjälper dig hitta rätt Digitalkameror. Vårt köpskydd ger dig pengarna tillbaka om något går fel
            ||||

Kommentar

• Lutt
              Användare
              • October 2005
              • 1919

jag har en liknande kompaktkamera olympus sp-320 för samma prispeng 1999kr gav ja för den plus ett 520mb minneskort för ca 300kr

Kommentar

• MickeA
                Användare
                • June 2003
                • 456

Jag har köpt (eller ska köpa, om jag vinner auktionen på tradera) en canon powershot S3 IS, Den ska vad jag har förstått funka bra till fiskbilder och är en kompaktkamera med systemkameraegenskaper, 0cm närgräns och 12x optisk zoom, bildstabilisator och det ena med det andra som jag inte begriper nånting av i dagsläget. Den får du för under 5000.

Föregångaren däremot, S2 IS borde du kunna hitta begagnat för 2-3000. Det enda som skiljer dem i praktiken är tydligen färgen och at s3 har 6mp istälet för 5.

Kommentar

Arbetssätt...