Satte upp ett av mina begagnade 375r idag och tyckte efter uppfyllning att det kändes ganska vingligt. Försökte justera fötterna men fick ingen ordning på det. Ska aluställningen verkligen vara vinglig ? Har bara haft mindre kar på aluställning innan så är något osäker...??
vingligt 310
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av Danne_mullSatte upp ett av mina begagnade 375r idag och tyckte efter uppfyllning att det kändes ganska vingligt. Försökte justera fötterna men fick ingen ordning på det. Ska aluställningen verkligen vara vinglig ? Har bara haft mindre kar på aluställning innan så är något osäker...??
Det kanske ar golvet eller golvbelaggningen som ger efter? -
Mina erfarenheter av aluminiumställningar är att det alltid blir lite vingligt, dvs man kan rubba karet om man tar tag i det och drar lite. Det är en av anledningarna till att jag byggt egna ställningar i Leka-block. Dock så har det aldrig hänt något med mina kar, men det kändes lite osäkert, särskilt med tanke på en 16 månaders son med mycket energi.........Senast redigerad av steveharris; 01 September 2006, 21:00.PatrikKommentar
-
Golvet är helt stabilt (betong) . Har insett att jag nog får ta och köpa ett gäng lecablock och en skiva (knutarna verkar slut. Utseendet på stommen spelar egentligen ingen roll bara det funkar. Karet ska stå i förrådet. Bör man bygga med lecablock under hela karet eller räcker det med tre omgångar och en MDF-skiva över? Usteendet spelar som sagt ingen roll...
//DanneKommentar
-
Ursprungligen postat av Danne_mullBör man bygga med lecablock under hela karet eller räcker det med tre omgångar och en MDF-skiva över? Usteendet spelar som sagt ingen roll...
//Danne
540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Ursprungligen postat av matereoDet kanske ar golvet eller golvbelaggningen som ger efter?
Cheers
JonneNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
har samma problem med mitt 720 som står på en helt "NY" alu ställning som e 70cm hög. dock är det bara är man går loss med alg-skrapan som akvariet "vinglar" men det e ju som sagt lite läskigt.dock har det inte gått sönder eller något.Mina kar
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333Kommentar
Kommentar