vingligt 310

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Danne_mull
    Användare
    • November 2005
    • 60

vingligt 310

Satte upp ett av mina begagnade 375r idag och tyckte efter uppfyllning att det kändes ganska vingligt. Försökte justera fötterna men fick ingen ordning på det. Ska aluställningen verkligen vara vinglig ? Har bara haft mindre kar på aluställning innan så är något osäker...??
  • matereo
    Användare
    • January 2006
    • 169

Ursprungligen postat av Danne_mull
    Satte upp ett av mina begagnade 375r idag och tyckte efter uppfyllning att det kändes ganska vingligt. Försökte justera fötterna men fick ingen ordning på det. Ska aluställningen verkligen vara vinglig ? Har bara haft mindre kar på aluställning innan så är något osäker...??

Det kanske ar golvet eller golvbelaggningen som ger efter?

Kommentar

• steveharris
      Användare
      • September 2003
      • 243

Mina erfarenheter av aluminiumställningar är att det alltid blir lite vingligt, dvs man kan rubba karet om man tar tag i det och drar lite. Det är en av anledningarna till att jag byggt egna ställningar i Leka-block. Dock så har det aldrig hänt något med mina kar, men det kändes lite osäkert, särskilt med tanke på en 16 månaders son med mycket energi.........
      Senast redigerad av steveharris; 01 September 2006, 21:00.
      Patrik

Kommentar

• Danne_mull
        Användare
        • November 2005
        • 60

Golvet är helt stabilt (betong) . Har insett att jag nog får ta och köpa ett gäng lecablock och en skiva (knutarna verkar slut. Utseendet på stommen spelar egentligen ingen roll bara det funkar. Karet ska stå i förrådet. Bör man bygga med lecablock under hela karet eller räcker det med tre omgångar och en MDF-skiva över? Usteendet spelar som sagt ingen roll...

//Danne

Kommentar

• salo
          Användare
          • April 2002
          • 314

Ursprungligen postat av Danne_mull
          Bör man bygga med lecablock under hela karet eller räcker det med tre omgångar och en MDF-skiva över? Usteendet spelar som sagt ingen roll...
          //Danne
          Alternativt kan du ju se om du hittar nya knutar? Annars så är leca med MDF ovanpå en bra lösning, för ett 375 bör två spann, dvs 3 staplar räcka gott. Funkade finfint för mitt gamla 310 som visserligen är 25cm smalare men det ska nog inte vara några problem.

540 (180x60x50) under uppbyggnad
          30L Nano under planering
          Drömmer om ett Nanorev

Kommentar

• Perikles
            Användare
            • December 2005
            • 658

Ursprungligen postat av matereo
            Det kanske ar golvet eller golvbelaggningen som ger efter?
            Detta kommer att bli lite off-topic, sorry. Men det är kul att se att det finns fler Ölänningar här på forumet, välkommen! Lite trist med enbart Per Bjellert och undertecknad, i.o.f.s är Per en trevlig kis, trots uppenbara brister vad gäller fotboll, men ändå.

Cheers
            Jonne
            Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
            -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
            Cicero (106-43 f.kr)

Kommentar

• Rovfisken
              Användare
              • April 2005
              • 178

har samma problem med mitt 720 som står på en helt "NY" alu ställning som e 70cm hög. dock är det bara är man går loss med alg-skrapan som akvariet "vinglar" men det e ju som sagt lite läskigt.dock har det inte gått sönder eller något.
              Mina kar

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

Kommentar

Arbetssätt...