Jag var som sagt aktiv akvarist och medlem i NCS pa 80-talet och da hade det varit Anders Linden(klippan) som hostat forumet(om forum pa internet funnits), men jag tycker att Ola gor ett toppen jobb och att syd och centralamerika hela tiden fortsatter att forvana och ge oss nya varianter och arter. Men en sak som forvanansvart inte andrats ar fordomarna(aterhallsamheten) mot vissa sk. nyborjar firrar och det lite macho betonade i att premiera sa stora (bigmuthaf) CAare som mojligt. F#n dom sma och mellanstora ar lika kul och fortjanar uppmarksamhet i dessa kretsar.... verkligen... Dom ar ju fortfarande inkorsportar for massa akvarister i ciklidernas varld. Hylla Zebra cikliderna, (dom som ar av bra kvalitet!), en av ciklidhobbyns grundstenar och inkorsportar, det ar de varda(likasa sajikor). Det finns sakert sammanhang dar size matters men ciklider ar inte ett.
Jag skulle vilja importera N. Nematopusar och A. Centrachus men vilka kanaler anvander man idag???? Svara ni som vet.
Jag skulle vilja importera N. Nematopusar och A. Centrachus men vilka kanaler anvander man idag???? Svara ni som vet.
Kommentar