Finns det nåt enkelt sätt att begränsa tillströmningen av yngel, det kommer att bli väldigt många firrar annars!! Har ett gäng malawiciklider.
babyboom
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av BolsblueFinns det nåt enkelt sätt att begränsa tillströmningen av yngel, det kommer att bli väldigt många firrar annars!! Har ett gäng malawiciklider.
ROVFISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! , hur mycket fisk vill du bli av med?
Allt = Aristochromis Chrystie,D.compressiceps,T.macrostoma
Medium= Nimbochromis Linni,Nimbochromis Livingstonie
Lite=Ahli och Zimbawe RockMina kar
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333 -
Malawina leker väl i omgångar? Just nu kanske du har många på g, och efter ett tag blir det mindre (då alla honor blivit avlekta).
Om du tycker att du får alltför många, är det bara att sälja, byta in eller skänka bort de överflödiga. Vad är det för Malawi?Kommentar
-
till dom affärer som tar emot fisk brukar man få 20:-/st när dom är 4-5 cm. har du inte plats/"lust" att låta ynglen växa på sig så kan du nog få 5:-/st för dom iaf.
eller så använder du dom bara som mat
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
-
Ursprungligen postat av RovfiskenLite=Ahli och Zimbawe RockKommentar
-
-
Ursprungligen postat av choffehaha!!! du eh klyftig du...är du svenska lärare?
Fast jag tror att han menade Otopharynx lithobates, Zimbawe Rock.Senast redigerad av deelay; 29 August 2006, 16:11.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayJag tror inte man behöver vara lärare för att räkna ut det, iof så vet jag ju inte hur sort akvarium han har =)Christoffer LundholmKommentar
-
Intressant diskussion. Hoppas de ynglen som det handlade om hamnar i rätt akvarium eller mun tillslut. Ett akvarium som brukade vara befolkat av Sciaenochromis Fryeri har efter dess flytt blivit fullt med yngel. Detta får mig misstänka just dessa fiskar för barnarov. Är det svårt att få överlevande yngel med Fryeri i karet? Har en tuggande rödzebra tillsammans med Fryeri nu och jag vill att de skall klara sig :-(Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RhodebaertIntressant diskussion. Hoppas de ynglen som det handlade om hamnar i rätt akvarium eller mun tillslut. Ett akvarium som brukade vara befolkat av Sciaenochromis Fryeri har efter dess flytt blivit fullt med yngel. Detta får mig misstänka just dessa fiskar för barnarov. Är det svårt att få överlevande yngel med Fryeri i karet? Har en tuggande rödzebra tillsammans med Fryeri nu och jag vill att de skall klara sig :-(Kommentar
-
-
Zimbawe rock är ju förvisso handels namnet på arten men men...Mina kar
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333Kommentar
-
Ursprungligen postat av RovfiskenZimbawe rock är ju förvisso handels namnet på arten men men...||||Kommentar
-
yngel, yngel
Efter mycke möda har jag kommit fram till att firrarna jag har som förökar sig som bara den är av arten ¨Mpanga elongatus¨. Så är det nån som vill ha så är det bara att maila.......skulle gärna byta mot några gula ......ja vad dom heter...Labidochromis caeruleus, jag har endast 2 och hannen går hårt på honan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av malplaceradCitat:
Ursprungligen postat av Rovfisken
Zimbawe rock är ju förvisso handels namnet på arten men men...
Är det inte fångstplatsen, det finns väl andra lithobates från andra platser i malawisjön?
Rovfisken jag vet att många handlare säger "nu har vi fått hem zimbawe rock" och menar då lithobates, personligen tycker jag det lätt blir lite förvirrande när dom säger så.Kommentar
Kommentar