vilka fiskar skulle, mer än andra, uppskatta detta akvarium?
annorlunda mått...
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Jag skulle inte vilja se för stora fiskar med den bredden och djupet. Det kan lätt bli lite som kampfisken Sten annars.Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Svårt med den höjden, men med lite fantasi går det att göra schysst. Ett gäng mindre Scalarer som får para ut kommer att ockupera mitten (tanke: ett eller möjligen två par kvar i längden). Corydoras på botten, ca 20-25 st och något verklig ytfisk högst upp. Månne en killi, Epiplatys kanske.
Tror också att Mbunas hade kunnat funka verkligt bra om inredningen görs rätt. De rör sig även en hel del vertikalt om de får utrymme. Kanske även Troffar.
Svårt med kar som är mestadels höga, det är inte många firrar som använder hela höjden. Slöjstjärtar kanske?! Ett problem man i allafall måste lösa i liknande kar är syresättningen. Ytan är mycket liten i relation till vattenvolymen, så det blir problem att få en schysst syrehalt i sådana kar.
Hilsen,
PSenast redigerad av PatrikMalmo; 29 August 2006, 06:39.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Ehh, någon som har en aning om hur man kommer åt botten? Måste man hoppa (jag menar dyka) i karet ovanifrån varje gång någonting ska hämtas eller läggas ner eller?
Verkar krångligt!Kommentar
-
Med noggrann planering kan nog det där akvariet blir riktigt tufft! En massa mbuna och en stenhög som går nästan ända upp vore tufft. Skall syresättningen hjälpas av luftpump kanske? 120+ höga valisineria skulle även det vara lite ballt.Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Helgryyyymt!
Ställ en bakgrund på högkant....
Fyll botten med större sten....
Ha "frisimmande" malawi + mindre mbunas på botten....
Halogenspot hängande över.....Svart/mörkblå film på sidorna...
Cirkulationen av vattnet får du genom att längst ned "rikta" två utblås längs klippan mot ytan - och tå utblås uppe vid ytan som ör om rejält....barsådär!!!!
DDSenast redigerad av deathdealer; 29 August 2006, 11:12."- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
Ställ akvariet mitt i rummet och i med 5000 guppy i alla färg och formvarianter och ett antal cryptocoryne aponogetifolia som går upp till ytan, det skulle jag tycka vore häftigt!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
haha. du är skön wille!
Ursprungligen postat av PatrikMalmoTror också att Mbunas hade kunnat funka verkligt bra om inredningen görs rätt. De rör sig även en hel del vertikalt om de får utrymme. Kanske även Troffar.
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
Kommentar