Hej! Mitt första inlägg här på forumet. Tänkte starta ett sydafrikanskt kar till hösten och har spanat in den otroligt snygga cikliden Teleogramma Brichardi. Någon som vet var man kan få tag på dessa fiskar och om de skickar fisk (bor nämligen ganska långt norrut)? Ska naturligtvis kolla med de lokala zoologiska affärerna om de har möjlighet att beställa hem, men Teleogramma är ju inte den vanligaste akvariefisken direkt, så den kanske är svår att få tag på. Någon som har erfarenhet av dessa ciklider?
Har också spanat in Nanochromis sorterna, samt P. Taeniatus "Bipindi", "Moliwe" etc. De är mycket snygga!
Skulle det funka med ett par av Teleogramma tillsammans med ett par av Nanochromis eller Taeniatus i ett 253 liters?
Ni är välkommen med förslag på en spännande och snygg fisk kombination till mitt 253 liters sydafrikanska kar.
Har också spanat in Nanochromis sorterna, samt P. Taeniatus "Bipindi", "Moliwe" etc. De är mycket snygga!
Skulle det funka med ett par av Teleogramma tillsammans med ett par av Nanochromis eller Taeniatus i ett 253 liters?
Ni är välkommen med förslag på en spännande och snygg fisk kombination till mitt 253 liters sydafrikanska kar.
Kommentar