Ursprungligen postat av dinajel
Lägg upp era nytagna bilder - Del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
To be or not to be a cichlid-lover that´s the question! -
Ursprungligen postat av LaeskMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénKanonsnygga prinsessor dom ser ut som mina i färgteckningen. Är dom från Rutunga?
Jag gissar att mina är det. Dom har dock inte fått så långa och fina fenor ännu.Daniel AndréassonKommentar
-
Ursprungligen postat av dinajelNej, dom är från Märsta. Nej, skämt åsido, så har jag faktiskt ingen aning. Jag köpte ett gäng ungdjur av en jeppe i somras och fick inte nån direkt info om dom. Han hade nog haft dom ett bra tag (läs: många många år) dock.
Vad får dig att gissa på just Rutunga? Prinsessor känns som att dom kan vara uppblandade mellan så olika fångstplatser numera att det inte går att säga vart dom kommer ifrån. Eller finns det "renrasiga" prinsesstammar kvar? Jag har noll koll på sånt, tyvärr. Men det vore ju riktigt kul om man kunde lista ut vart dom kommer ifrån.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJag kikade i BTN Tanganyikaciklider och dom stämde på pricken med rutunga, speciellt kindfläckarna.
Speciellt de här länkarna var kanonbra:
Där kan man se en karta och hur dom olika varieteterna ser ut.
Men en en gång kanonfina Prinsessor du har!!! Det är dom snyggaste jag har sett på länge!Daniel AndréassonKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinNajs, det börjar arta sig.Kommentar
-
Ursprungligen postat av dinajelEfter att ha googlat som en liten tok så är jag helt klart benägen att hålla med om att det ser ut som Rutunga.
Speciellt de här länkarna var kanonbra:
Där kan man se en karta och hur dom olika varieteterna ser ut.
Tack, va kul! Jag skulle inte bli förvånad om han jag köpte dom av har haft sina i årtionden och då kanske man råkat få tag på nån fin gammal stam.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeVet inte, den är köpt som Nange men det är det inte.
Den ser ut så här:
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...php?photo=2696
asså, den på bilden, inte den i länken.Senast redigerad av Maria - Sjöjungfru; 09 October 2006, 09:35.Kommentar
-
Ursprungligen postat av dinajelKommentar
-
Ursprungligen postat av deelayÄr din lithobates hane blå på kroppen eller e han mer brunsvart?Mvh
Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening
Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mike_NorenHmmm... Trean visar en pulcher, inte en brichardi.
Uppenbarligen bör man ta informationen på den sidan med en hyfsat stor nypa salt.Daniel AndréassonKommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénHade för några år sedan ett 720-literskar med bara Prinsessor kolonin blev hur stor som helst och det var mycket vackert och intressant att titta på!Daniel AndréassonKommentar
-
Liten hdr-bild på tomma 720:an... förslag på fisk?
större: http://hem.bredband.net/b396924/Fiskar/Karet1.jpgKommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskLiten hdr-bild på tomma 720:an... förslag på fisk?Kommentar
-
Ursprungligen postat av LeopoldiEn rocka......Kommentar
Kommentar