Laesk nu kan du ju va hemma hos grannen o fota dina fiskar... =)
Lägg upp era nytagna bilder - Del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Vi var ute och tog finalturen för sesongen på västerdalälven med våran flotte i lördags. Jag tog med kameran och tog en massa kort. Dom flesta har censurerats bort eftersom dom innehåller en massa nakna och berusade människor, men ett par blev jag faktiskt nöjd med ur rent estetisk synvinkel, för att vara tagna av en amatör som för kvällen var allt annat än stadig på handen. Får skylla på den våldsamma sjögången i viss kombination med några droppar av diverse rusdrycker.
Vi mötte ett par som kom paddlandes nedströms i en kanot som jag förevigade.Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayLaesk nu kan du ju va hemma hos grannen o fota dina fiskar... =)Kommentar
-
Och här har vi solnedgången över västerdalälven. Någon gång ska jag lära mig bildbehandla så jag kan redigera bort den störande fulla finnen som står och lutar sig emot räcket.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Laeskrobin... jadu, de går nog mixtra bort
Dovhjort: (300mm*1,6 IS frihand) mumma
större: http://hem.bredband.net/b396924/web/Dovhjort1-1.jpgKommentar
-
Snygga bilder Laesk och MickeA, gillar särskilt dovhjortarna och kanotbilden =)
Smyger in en bild på min Copadichromis borleyi "kadango" och hoppas att ingen märker kvalitetsskillnaden||||Kommentar
-
Hej!
Det är en vanlig groda. Åkergrodan har spetsigare nos.
Alla Sveriges groddjur utom gölgrodan förekommer i Skåne. När det gäller grodor och paddor runt lödde och landskrona bör det kunna finnas vanlig- och åkergroda samt vanlig- och stinkpadda. Det har säkert funnits grönfläckig padda och lökgroda också men de populationerna är nog borta. Lövgroda, ätlig groda och klockgroda har nog aldrig funnits i de trakterna.
Mvh
olofKommentar
-
Tänkte bara kolla om en påffe får plats i ett 18 liters yngelkar.
Och han fick plats med mycket plask!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
-
Nej, det drack jag själv. Nu är det NutriSi lösning i flaskan (Den lösningen förvaras bäst i glasflaska. I plastflska så blir det utfällningar)mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Med Bilbatterivatten och lite citronsyra innan Nutrisin blandas så blir det ingen utfällning.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Där ser man, alltid nåt nytt man får lära sig.
Men det är enklare att ta en glasflaska och billigare.mvh Wilhelm
-
Ursprungligen postat av WilhelmTänkte bara kolla om en påffe får plats i ett 18 liters yngelkar.
Och han fick plats med mycket plask!
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
-
Vet int Wilhelm om det är enda skälet. Mina växter blir betydligt piggare om Nutrisin är löst i en svag syra än i vanligt ph-8 kranvatten.
Defdac tror jag att det var som kom med tipset.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
postar 2 bilder på en av mina Mastacembelus plagiostoma.Mvh
Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening
Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)Kommentar
Kommentar