Fick ett litet infall och hade en kort fotosession framför tanganyika-375:an. Mina P. nigripinnis gör verkligen skäl för namnet nigripinnis, dvs. svartfenad. Kolla den här bilden. Inte så bra bild, men man ser verkligen den svarta fenan.
Lägg upp era nytagna bilder - Del 4
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
En av de två sessorna i det stora karet. (Sen har jag ett gäng i en mindre burk också.)Daniel AndréassonKommentar
-
-
-
-
-
Snygg hane dinajel
Hur stor är han?
ska försöka ta en bra bild på mian Sumbu hane hemma någon kväll
Han är helt mörklila med guld huvud nu när han äntligen fattat hur man gör så att honan lägger ägg...
Hon vaktar sin snäcka så fint och ingen Multis rår på henne
//PeterKommentar
-
-
Ursprungligen postat av Mattias AnderssonYess, nytt objektiv och nytt stativ. Var bara tvungen o dra ut o prova...Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskNajs Va blev de för objektiv?
Förresten, du har ju Tamron 28-75/2.8, hur nöjd e du med det??
Har ju det själv, men funderar på o antingen byta det mot Sigma 17-70/2.8-4.5 eller skaffa en vidvinkelzoom, vet bara inte vilken....Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mattias AnderssonJa du, i väntan på skadeståndspengarna så köpte jag ett Tamron 70-300, billigt, men det ger faktiskt riktigt bra bilder..... Fast ett fast 300+ hade ju inte varit fel ....
Förresten, du har ju Tamron 28-75/2.8, hur nöjd e du med det??
Har ju det själv, men funderar på o antingen byta det mot Sigma 17-70/2.8-4.5 eller skaffa en vidvinkelzoom, vet bara inte vilken....
Tamronet är mkt skarpt å gött me 2,8 i hela omfånget, förutom seg autofokus om man jämföra me L-objektiven! Prisvärt som tusan, de går å hitta begagnat för 2500kr! Jag gav 2900 inkl frakt för ett år sen!
Ska du köpa vidvinkel så ska du köpa detta: http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=50384
Jag är hur nöjd som helst me mitt! (gav 3500kr inkl frakt)
Du skulle inte ha mitt 70-200/2,8 då?Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskAha ok
Tamronet är mkt skarpt å gött me 2,8 i hela omfånget, förutom seg autofokus om man jämföra me L-objektiven! Prisvärt som tusan, de går å hitta begagnat för 2500kr! Jag gav 2900 inkl frakt för ett år sen!
Ska du köpa vidvinkel så ska du köpa detta: http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=50384
Jag är hur nöjd som helst me mitt! (gav 3500kr inkl frakt)
Du skulle inte ha mitt 70-200/2,8 då?
Så du tycker att jag ska satsa på ett Sigma 10-20..
70-200/2.8 hade varit kalas.... vad ligger dom på nu??Kommentar
-
Behöver man en riktig proffskamera för att ta så här skarpa bilder eller räcker det med en vanlig digitalkamera i 1500-kronorsklassen?MVHKommentar
-
-nej du måste/bör ha en systemkamera, börjar väl nånstans runt 4000 krTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mattias AnderssonHar själv ett 28-75/2.8.... men jag uppfattar det inte som speciellt skarpt och ganska långsamt ( kan vara så att jag har ett måndagsex).
Så du tycker att jag ska satsa på ett Sigma 10-20..
70-200/2.8 hade varit kalas.... vad ligger dom på nu??
Ja mitt 10-20 är jag hur nöjd som helst med!
Jag tar 8500kr för mitt, me stativfäste å väska osv. Har ett med IS på ingång från tyskland.
euron ligger lågt, så bäst å passa på! Fast jag gjorde en liten miss, brorsan åker till hongkong imorn, så han kunde ju köpt de ännu billigare... men men Fast me hans bristande fotointresse hade väl han säkert köpt fel eller nått
Back to topic... en liten hdr från flickvännens mors konditori/fik. (Sigma 10-20)Kommentar
Kommentar