Lägg upp era nytagna bilder - Del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mike_Noren
    Användare
    • February 2003
    • 2695

Man undrar ju om de delar några inre organ, eller om de bara sitter ihop i bukväggen?

Mitt tips: fortsätt ta foton på dem till juli nästa år, och tjäna då en hacka på att sälja storyn till nån kvällstidning mitt under sommartorkan. Nån tusing skall du ha för story + bilder.

Kommentar

• Guzrob
      Användare
      • October 2004
      • 389

Fy för er!!!!

Då kan ca 70% av alla här i sverige oxå dö... Tänk er själva vad som skulle hända utan läkarvetenskapen.

Så som ni reconerar går INTE att göra!!!!!!
      :D:D:D:D

Kommentar

• Guzrob
        Användare
        • October 2004
        • 389

Ursprungligen postat av Mike_Noren
        Man undrar ju om de delar några inre organ, eller om de bara sitter ihop i bukväggen?

Mitt tips: fortsätt ta foton på dem till juli nästa år, och tjäna då en hacka på att sälja storyn till nån kvällstidning mitt under sommartorkan. Nån tusing skall du ha för story + bilder.
        Tack för tipset!!

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Det ar inte extremt ovanligt med siamesiska mbunor, men det ar ovanligare att de lever sa pass lange.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• chriber
            Användare
            • October 2005
            • 84

Guzrob, är du verkligen allvarlig nu när du jämför dessa siamesiska fisktvillingar med människor?

Du får väl kontakta ett sjukhus så någon läkare kan plocka isär dem

mvh,

Christer

Kommentar

• Guzrob
              Användare
              • October 2004
              • 389

Ursprungligen postat av Ola Svensson
              Det ar inte extremt ovanligt med siamesiska mbunor, men det ar ovanligare att de lever sa pass lange.
              Enligt Fiskintendent Andrers Silfergrip på Naturhistoriska Riksmuséet i Stockholm så är det tydligen superovanligt. Näst intill omöjligt!

Kommentar

• choffe
                Användare
                • November 2005
                • 841

Ursprungligen postat av Guzrob
                Enligt Fiskintendent Andrers Silfergrip på Naturhistoriska Riksmuséet i Stockholm så är det tydligen superovanligt. Näst intill omöjligt!
                det är rätt coolt att dom kan överleva!!!

kan liksom båda äta? är det som två vanliga fiskar, fast dom sitter ihop?

mvh christoffer
                Christoffer Lundholm

Kommentar

• Kalle-Maja
                  Användare
                  • December 2004
                  • 1324

Intressant det där med dödandet tycker jag. Att man skulle ha ihjäl två fiskar för att dom sitter ihop tycker jag är i "hjälpsammaste" laget. Jag dödar bara mina fiskar av egoistiska skäl. T ex för att jag tycker att det är kul att se när dom blir uppätna eller när jag har massa fisk som ingen vill pröjsa för. Det låter väl inte så där supersympatiskt men det är i varje fall funktionellt och lätt att förstå(?). Att leka gud och "hjälpa till" att dö är för mig mer komplicerat.

Kommentar

• Matz Karlsén
                    Användare
                    • February 2004
                    • 1127

Lägger ut en liten bild på mitt 60-literskar med pennfiskar och ett par Fjärilsciklider. Bakgrunden är en aquael och jag tycker det blev rätt snyggt.
                    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

Kommentar

• tege
                      Användare
                      • February 2005
                      • 2753

Ursprungligen postat av Kalle-Maja
                      Intressant det där med dödandet tycker jag. Att man skulle ha ihjäl två fiskar för att dom sitter ihop tycker jag är i "hjälpsammaste" laget. Jag dödar bara mina fiskar av egoistiska skäl. T ex för att jag tycker att det är kul att se när dom blir uppätna eller när jag har massa fisk som ingen vill pröjsa för. Det låter väl inte så där supersympatiskt men det är i varje fall funktionellt och lätt att förstå(?). Att leka gud och "hjälpa till" att dö är för mig mer komplicerat.

Suck!

Visst en del av oss kanske vill LEKA GUD och ta bort sådana här missbildningar, förlåt för det. Men du som tror dig vara GUD SJÄLV och sitter och skrattar när fullt normala firrar blir uppätna, är det att vara okomplicerad????

Jag bara undrar utan att tycka det ena eller andra vara mer rätt eller fel.
                      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• tege
                        Användare
                        • February 2005
                        • 2753

Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                        Lägger ut en liten bild på mitt 60-literskar med pennfiskar och ett par Fjärilsciklider. Bakgrunden är en aquael och jag tycker det blev rätt snyggt.

Tycker vitsen med en snygg bakgrund i akvariet försvinner när pumpen står framför bakgrunden. Kostar man på en bakgrund ska förstås all teknik vara gömd där bakom.

Annars ser det ut att kunna bli kanon.
                        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• ZakatH
                          Användare
                          • April 2004
                          • 313

Dags för lite fiskbilder jag tog nån gång vid 6-tiden i morse, insomnia är väl alltid bra för något förmodar jag...

Först en golden

Kommentar

• ZakatH
                            Användare
                            • April 2004
                            • 313

Rödzebra hane, finast i karet om jag får säga min mening

Kommentar

• ZakatH
                              Användare
                              • April 2004
                              • 313

Och här några bilder på P. taeniolatus från Namalanje, "red empress"

Kommentar

• ZakatH
                                Användare
                                • April 2004
                                • 313

en till..

Kommentar

Arbetssätt...