If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är jättefint. Ger bra bilder och är snabbt och tyst. Tony har ett sådant och jag har fått testad det en stund.
Låter kanon ju....kanske skulle ta med kameran på en tur till gbg snart då och se om tony har lust att låta mig prova det på någe fisk innan jag slår till oxå
Visst, rätt använd blixt är snyggare än utan, men det är inte sällan man ser folk som står o drar iväg bild efter bild och inte fattar varför bilderna ser ut som dom gör, oftast har jag märkt att en hel del, dock inte alla, kör med blixt framifrån och får då väldigt onaturliga bilder.
Därför tycker jag man ska lära sig att fota utan först så man lär sig hur ljuset bör falla för o få bra/naturliga färger, men visst är blixten ett bra hjälpmedel, använd på rätt sätt...
Jag tillhör de som fotar med blixt (den inbyggda) eftersom jag har så sabla klent ljus i karet, försöker dock få blixten att falla lite snett uppifrån så inte färgerna fräts ut eller förstärks för mycket. Huvudsaken tycker jag dock är att man ser vad det är för fisk på bilden
Tar gärna emot råd hur man förbättrar akvariefotandet om man som jag "bara" har tillgång till kameran (300d) utan slavblixt, stativ, ljuskänsliga linser osv.
Tar gärna emot råd hur man förbättrar akvariefotandet om man som jag "bara" har tillgång till kameran (300d) utan slavblixt, stativ, ljuskänsliga linser osv.
kör så stor bländare som möjligt å hög iso (utan blixt), å fota bara långsamma fiskar
Detta är för övrigt första kortet med nye canonkameran
Svårt att få det till att bli "intesuddigt" när inte fiskarna vill stå stilla
DRD vad kör du med för inställningar?
Ser att du plåtat med bländare 5,6 och slutartid på 1/6 sek vilket är lite väl lång slutartid även för en discus Testa att köra på 1/60 sek istället och skippa underexponeringen?
Senast redigerad av malplacerad; 10 September 2006, 13:49.
Detta är för övrigt första kortet med nye canonkameran
Svårt att få det till att bli "intesuddigt" när inte fiskarna vill stå stilla
Tycker bilden är cool! Den ger intryck av att diskusen är på väg, den har bråttom, du har ju ändå skärpa på fisken. Det kanske inte vara vad du avsåg med bilden men jag gillar den. Snygg Discus förresten.
DRD vad kör du med för inställningar?
Ser att du plåtat med bländare 5,6 och slutartid på 1/6 sek vilket är lite väl lång slutartid även för en discus Testa att köra på 1/60 sek istället och skippa underexponeringen?
Hur 17 ser du det ?
Jag har dålig koll på vilket som är vad ibland inställningarna än
Har tysk manual än så länge tyvärr......
Kommentar