Ursprungligen postat av drd
Ang. dig.kameror !!
Kollaps
X
-
-
0ch jag som inte är så vass på engelska beställde min på svenska från canon
, jag tror den kostade runt 200 kr.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av Laeskå de är drygt att byta till kitobjektivet (18-55) om man vill zooma ut lite extra...
Låter som om du borde valt en kompaktkamera med fet zoom istället. ;-)
/Daniel, som bara har fasta objektiv till sina Nikon.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Ursprungligen postat av daniel_i_malmöLåter som om du borde valt en kompaktkamera med fet zoom istället. ;-)
/Daniel, som bara har fasta objektiv till sina Nikon.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskDu har inte provat de eller? Blev lite sugen faktiskt.... mitt tamron 28-75 känns lite begränsat.. å de är drygt att byta till kitobjektivet (18-55) om man vill zooma ut lite extra...
Ett riktigt vidvinkel ska de väl bli senare me iofs, men njae de får vänta ett tag.Kommentar
-
Så nu har min eos 30D dykt ner hos mig i röran i lägenheten.
Första intrycket är väl ungefär så här " jäklar så skönt den ligger i handen, ge mig ett tele objektiv med bildstabilisator så e man med i gamet" !
Väger som sagt en del denna pjäs men fan så najs den är igentligen.
Köpte ett kit med 17-85 objektivet från canon med b.s och tycker nog att det var väl spenderade stålar.
Allt som allt gick det på 15 k men då köpte jag ett 2 gb ultra III minneskort (snabbt som faen) och ett uv-filter och så fick man köpa motljusskyddet löst till objektivet.
Skulle man handlat hemma i sverige så hade man förvisso fått svensk bruksmanual men det hade oxå kostat över 20000:- för allt sammans.
Har beställt en manual från svenska canon nu för 170:-
Lite trist dock att man inte har bildstabilisator i kamerahuset.
Nu ska jag ladda batteri och leta efter lite info på nätet om olika inställningar.
Imorrn ska d plåtas lite på Knutstorp för dom kör stcc där i helgen// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Ursprungligen postat av drdSå nu har min eos 30D dykt ner hos mig i röran i lägenheten.
Första intrycket är väl ungefär så här " jäklar så skönt den ligger i handen, ge mig ett tele objektiv med bildstabilisator så e man med i gamet" !
Väger som sagt en del denna pjäs men fan så najs den är igentligen.
Köpte ett kit med 17-85 objektivet från canon med b.s och tycker nog att det var väl spenderade stålar.
Allt som allt gick det på 15 k men då köpte jag ett 2 gb ultra III minneskort (snabbt som faen) och ett uv-filter och så fick man köpa motljusskyddet löst till objektivet.
Skulle man handlat hemma i sverige så hade man förvisso fått svensk bruksmanual men det hade oxå kostat över 20000:- för allt sammans.
Har beställt en manual från svenska canon nu för 170:-
Lite trist dock att man inte har bildstabilisator i kamerahuset.
Nu ska jag ladda batteri och leta efter lite info på nätet om olika inställningar.
Imorrn ska d plåtas lite på Knutstorp för dom kör stcc där i helgen
Du får återkomma med lite intryck av objektivet efter helgen, funderar skapt på antingen det eller ett Sigma 17-70 2.8-4.
Sigma e ju både billigare o har bättre närgräns och ljusstyrka, men Canon har ju IS, så jag tvekar en hel del faktiskt.
På telesidan vet jag inte riktigt vad jag ska satsa på, ev ett lite billigare o köpa macro eller lägga allt på telezoomen.
Känner du för o lägga allt på ett kort så är ju Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM ett hyfsat köp.Kommentar
-
Har tagit lite fiskbilder med kameran nu ikväll men det är klurigt utan att använda blixt minsann.
Dock är det äckligt bra skärpa i det objektivet jag valde till kameran.
Här är en kvällsbild på frihand// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Ursprungligen postat av drdHar tagit lite fiskbilder med kameran nu ikväll men det är klurigt utan att använda blixt minsann.
Dock är det äckligt bra skärpa i det objektivet jag valde till kameran.
Här är en kvällsbild på frihand
Skippa blixten vid fiskbilder, den urvattnar bara färgerna, tycker jag.
Låter som ett ganska säkert köp, det där objektivet.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mattias AnderssonSkippa blixten vid fiskbilder, den urvattnar bara färgerna, tycker jag.
Låter som ett ganska säkert köp, det där objektivet.??? Klart att man ska ha blixt vid fiskfotografering. Bara man använder den på rätt sätt så urvattnas inte färgerna på fisken.
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mattias AnderssonSkippa blixten vid fiskbilder, den urvattnar bara färgerna, tycker jag.
Låter som ett ganska säkert köp, det där objektivet.
Eller är det något magiskt som händer när fiskarna befinner sig i vattnet??? som gör att bilderna blir urvattnade???
Skämtsamt, men är det inte som så att desto mer ljus desto bättre bilder.Kommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidÄr du full pojk??? Klart att man ska ha blixt vid fiskfotografering. Bara man använder den på rätt sätt så urvattnas inte färgerna på fisken.
Kommentar
-
Ursprungligen postat av tegeÄr det därför alla fotografer kör utan blixt i sina atteljeer ???( ironisk ifall ingen förstog det)
Eller är det något magiskt som händer när fiskarna befinner sig i vattnet??? som gör att bilderna blir urvattnade???
Skämtsamt, men är det inte som så att desto mer ljus desto bättre bilder.
Anledningen till att jag helst undviker blixt vid akvariefoto är just att det är så svårt att få det att se naturligt ut.
det blir lite vassare om man har blixten på rätt ställe men minsta fel så ser det otroligt overkligt ut.Är du full pojk??? Klart att man ska ha blixt vid fiskfotografering. Bara man använder den på rätt sätt så urvattnas inte färgerna på fisken.
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mattias AnderssonEn skilnad bara o den e inte så liten, inget vatten i atteljerna.
Anledningen till att jag helst undviker blixt vid akvariefoto är just att det är så svårt att få det att se naturligt ut.
Som sagt var så är gränsen mellan lyckat och helfel verkligen hårfin när man nyttjar blixt vid akvariefoto.Kommentar
-
Ursprungligen postat av CutekidKan tyvärr inte hålla med dig här. När jag själv fotar så blir det sällan dåliga bilder utav blixten, skippa den bara framifrån så blir det kanon.Kommentar
Kommentar