If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Bytte från Nikon D70 till nämda 30D, och måste säga att jag e helnöjd, men konstigt vore annars för dom pengarna.
Det jag verkligen uppskattar med 30D är den gennerela snabbheten, byggkvalitèn och den totala brusfriheten. Att jag sen inte riktigt fick till bilderna med D70, som bevisligen är en bra kamera, bör nog mest skyllas på mig och inte kameran.
Lyckas du hitta en hyfsat billig 20D så slå till på den, men se upp för kitgluggen.
Satsa hellre pengarna på ett 50 mm 1,8 så har du ett kanon objektiv för knappt 1 000:-.
Fördelen med 20D jämfört med 350D, som jag ser det, är att den är greppbar även utan Batterigrepp och känns mycket stabilare när man använder den.
Här finns testbilder från (olika ISO-läge) de båda nya modellerna av Nikon och Canon. Noterade också att man har tagit bort LCD-fönstret på 400D, för mig verkar det mycket märkligt. 400D D80
Här finns testbilder från (olika ISO-läge) de båda nya modellerna av Nikon och Canon. Noterade också att man har tagit bort LCD-fönstret på 400D, för mig verkar det mycket märkligt. 400D D80
Är det inte så att Canon klämt in mer info i sökaren tro? Låter ju märkligt att slopa en massa info? Visserligen är ju 400D fortfarande i hobbysegmentet och man har kanske ansett att "glada amatörer" inte använder alla manuella inställningar?
Måste man då starta kameran och titta i sökaren för att se hur många bilder det är plats för på minneskortet.
Som snubben i Lorry sa, "Tänkte inte på det". Nej, det låter ju vansinnigt. Inte för att 400D blir min nästa kamera, men jag får läsa lite på dpreview.com. De brukar ha ganska ingående text- och bildtester.
Som snubben i Lorry sa, "Tänkte inte på det". Nej, det låter ju vansinnigt. Inte för att 400D blir min nästa kamera, men jag får läsa lite på dpreview.com. De brukar ha ganska ingående text- och bildtester.
KonicaMinolta, numera Sony har samma system att man måste ner o kika på skärmen när man ska göra en inställning. Väldigt ovant när man är van att kolla på ovansidan av kameran för att se sina inställningar. Nä ge folket lcd skärmar!
Kommentar