If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Asså de har gått ner så i pris.. då kanske de finns för 2000kr beg
Ne men jag är satans nöjd me de objektivet! Fråga deelay också, jag lurade på honom ett sånt me
Sen efter ett tag blir du säkert sugen på zoomobjektiv me.
Ett normalzoom med brännvidd omkring 20-80mm är ett bra allroundreskap som funkar till det mesta, själv använder jag Nikkor 18-70mm. Sen kan man komplettera med specialobjektiv som makro efterhand, en bra extern blixt är också att rekommendera.
Hold your horses, Canon kommer med en EOS400D alldeles strax som har grymmefunktioner. Avvakta lite och se hur prisbilden kommer se ut är mitt tips.
Enligt denna artikeln blir priset för 400D 8400:- för enbart kamerahus och 9400:- tillsammans med 18-55mm optik, det är ca 1000:- lägre än nya Nikon D80.
Ne men drd.. om jag hade vart dig så hade jag inte köpt nått paket med "dåliga" objektiv.
Köp 350D när 400D kommit så priset gått ner, eller öppna plånboken helt å köp en 400D direkt.
Sen Batterigreppet BG-E3 (passar både 350 å 400) Ett MÅSTE! Du får så jäkla mkt bättre å stabilare grepp så de är värt vartenda öre!
+ minne, typ 2gb Sandisk eller liknande.
Sen ett bra allroundobjektiv, t.ex. de tamronet jag sa.
Detta klarar du dig bra på ett tag tills du inser hur jäkla kul de är å fota. Sen köper du zoomobjektiv å stativ
typ:
Canon EF 70-200/4,0 L USM eller Canon EF 70-200/4,0 L IS USM (bildstabilisering)
Å glöm inte att begagnatmarknaden är stor, å va inte rädd för att köpa objektiv begagnade!
Lutar åt en 350d ändå i dagarna för jag känner en snubbe på en firma som kränger dom och massa andra prylar www.inwarehouse.se så det blir till att ringa han idag
Tar ett kamerahus och ett sånt objektiv som du tipsa om + lite godis
Sen kanske man måste bli haj på photoshop....hmm
Funderar på att kanske man skulle ta en beg. canon 20 D istället......vad är d för skillnad på 350´n och 20´n ?
Det är en gigantisk skillnad. 20D är i en helt annan division när det gäller byggkvalité och i en mängd funktioner och reglage. Den har också fler "proffsmöjligheter" när det gäller blixtanslutning med mera.
Solklart att du väljer en beg 20D istället för en 350D om du hittar i samma prisklass. 400D verkar vara någonstans mitt emellan.
Edit: Objektivet som Laesk nämner, EF 70-200 f/4 L är grymt! Jag köpte ett sådant innan semestern och man blir förvånad av allt som har med det att göra. Bildkvalitet, snabbhet, känsla osv osv. Dessutom är det ju "billigt som tusan" för att vara ett L-objektiv. Den nya varianten med anti-skak kommer vara betydligt dyrare, i övrig samma objektiv.
Kommentar