If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är skillnad på att byta och byta. Jag byter också fisk då och då, men om tröttnar så snabbt på sina fiskar så att man byter så ofta som vissa gjort så kan man fråga sig om man respekterar djuren för vad de faktiskt är eller bara är intrresserade av nyhetens behag.
mycket bra inlägg...
Laesk testa nått nytt du inte haft innan....typ västafika eller skaffa en äkta biotop från någon kontinent, varför inte madagaskar....
Lägg ner helt ett tag annars, så har du lite tid o tänka över. Hur snabbt tröttnar du inte på T. marie Laesk? Fan ibland byter ni fisk lika ofta som jag byter kalsonger.
När "sjukdomen" återkommer alltså när jag börjar med ciklider efter ett längre/kortare uppehåll (det har blivit några ggr på drygt 20 år) så blir det ofta rena cirkusen med olika arter osv..men efter en tid så återgår jag alltid till mina gamla favoriter.
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
nånting som funkar bra för mig är att ha akvarier med fiskar med väldigt olika sorters betende i karen så man inte bara kör malawi, sa, ca, malwi, osv utan kanske har ett malwi ett sa ett tangnyika. har bara köpt någon enstaka fisk senaste året och det för att kompletera grupper som jag redan har.. Men ett problem som jag har är att jag fäster mig direkt vid alla djur som jag har och har väldigt svårt att sälja byta bort dom...
eller byt inriktning helt och satsa på saltvatten!
Det passar bra om man är mycket för att byta, man blir aldrig riktigt färdig med karet, finns alltid plats till nån korall eller fisk till eller nån utrystning man vill uppgradera! Fast lämpligast är nog att starta med ett lite mindre kar.
(kanske att svära i kyrkan att rekommendera bort cikliderna )
Kommentar