I går så tog jag och städade alla karen plus vattenbyten i alla. Slängde över en o. Lithobates hona till min hane så att han skulle ha 3 honer, eftersom han har börjat jaga dom så mycket. Idag så hade hanen lekt av en hona och han va riktigt på hugget och jagade honan med yngel och de andra honorna så att dom tillslut gömde sig i hörnet vid doppvärmaren. Dom va helt slut.
Nu fick min Placidochromis sp. phenochilus (a.k.a. Farbrorn) bryt på Lithobates hanen och började jaga bort honom från honorna.
Han står och vaktade honorna vid doppvärmaren och så fort Lithobates hanen kommer för nära så jagar han bort honom. Undra hur länge (Farbrorn) orkar vakta honorna, och varför gör han det?
Han har själv ingen hona så han kanske vill flirta in sig hos damerna till Lithobatesen i stället.
Det ser väldigt roligt ut i alla fall.
Han kommer nog att bli en bra pappa i framtiden skulle jag tro.
Nu fick min Placidochromis sp. phenochilus (a.k.a. Farbrorn) bryt på Lithobates hanen och började jaga bort honom från honorna.
Han står och vaktade honorna vid doppvärmaren och så fort Lithobates hanen kommer för nära så jagar han bort honom. Undra hur länge (Farbrorn) orkar vakta honorna, och varför gör han det?
Han har själv ingen hona så han kanske vill flirta in sig hos damerna till Lithobatesen i stället.
Det ser väldigt roligt ut i alla fall.
Han kommer nog att bli en bra pappa i framtiden skulle jag tro.
Kommentar