Er det noen som har erfaring med og holde de to genusene sammen?
Cyprichromis & Tropheus?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Hej, jag har T, ikola och cyprochromis "malasa" ihop, funkar bra för mig. Får du tag i en väldigt dominant tropheus-grupp så kan det bli problem med leptosoman men det bör funka.
Välkommen
Mvh/ BB -
Har noen av dine fisker ynglet Bright_Blue?
takk for svar forresten
Hvor mange cyp. har du i gruppen?Kommentar
-
Jo de ynglar bra även tropheusen, cypsen lekte redan 2 dagar efter jag köpt dem. Nu har jag 2+3 av cyprichromisen. De går i ett 375 L med C. macrops också. Här är en bild på leptosoman.
Hade/ BBKommentar
-
Ursprungligen postat av Kristian HennigEr det noen som har erfaring med og holde de to genusene sammen?
Det skall inte vara några problem med att ha Tropheus och Cyprichromis i samma kar.
Jag har det i 2 av mina akvarium helt utan missöden och får lek på både Tropheus och Cyprichromisarna.
Men vill du vara på den säkra sidan i fall du har lite tuffare Troffar så tycker jag att du skall satsa på Cyp.Jumbovarianten i stället för Leptosomerna.Kommentar
-
Jag har precis som Micke haft cyps med tropheus och nu tänkte jag gå steget längre och pröva mina C. leptosoma jumbo "Kigoma" med petrochromis. Tänkte att det skulle bli en fin blandning.Kommentar
-
mat
Takk for gode svar!!
Har nå bestillt leptosoma "kingoma" 2 cm ungfisk , som skal gå med rundt 25stk 4-6 cm tropheus lupota.. Hvor stor leptosoma gruppe anbefaler dere? og hvilken kjønnsfordelig?
Hva gir dere av mat til fiskene? leser mye om nls, noen andre erfaringer?Kommentar
Kommentar