Håller på att planera min minilokal fortfarande (http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=49408 har ju bara gått ett år drygt :-) Har fått ett 540 som kommer att stå till höger som en parantes för er som orkar kolla in den gamla tråden...), håller på att avsluta bygget av en ställning där jag hade tänkt ha 6x69L akvarier, initialt kanske 4st. Detta skall husera yngel och kanske snäcklekare, jullar och andra mindre fiskar.
Jag har sett att många använder en gemensam luftpump till flera kar och det verkar ju vettigt. Men i mitt fall, vad skulle ni anse vara bäst ur både (främst) ekonomisk och praktisk synpunkt? En luftpump och i så fall vilken kapacitet bör den ha eller ett mindre powerhead (typ 201/301) med pvcrör/filtermatta i respektive kar? Ska vara i källaren så ljudnivå osv är inte så viktigt, bara trevligt med lite bubbel :-)
Tack för svar på förhand!
Jag har sett att många använder en gemensam luftpump till flera kar och det verkar ju vettigt. Men i mitt fall, vad skulle ni anse vara bäst ur både (främst) ekonomisk och praktisk synpunkt? En luftpump och i så fall vilken kapacitet bör den ha eller ett mindre powerhead (typ 201/301) med pvcrör/filtermatta i respektive kar? Ska vara i källaren så ljudnivå osv är inte så viktigt, bara trevligt med lite bubbel :-)
Tack för svar på förhand!
Kommentar