Måste tillägga att jag ikväll gjorde rent mitt Eheim 2028 efter att ha låtigd det gått i 5 månader. Visst var det skitigt, men inte så som jag hade tänkt mig. Jag har biobollar i nederst facket, efter det kommer biobollar med filtermatta, för att avsluta med makaroner och filtervadd. Jag har noterat att genom strömmingen utav vatten inte har minskar däremot reningen. Jag vet inte vad som är "bäst" utav lämnar det till dom som "vet" bättre. Men jag är hur nöjd som helst med mitt Eheim 2028, Men man bör nog inte stirra sig blind på varesig kapaciteten eller filtermängden, utan välja någon som man vet fungerar, de blir billigast så
fluval fx, som hela tiden suger luft?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av robjoMåste tillägga att jag ikväll gjorde rent mitt Eheim 2028 efter att ha låtigd det gått i 5 månader. Visst var det skitigt, men inte så som jag hade tänkt mig. Jag har biobollar i nederst facket, efter det kommer biobollar med filtermatta, för att avsluta med makaroner och filtervadd. Jag har noterat att genom strömmingen utav vatten inte har minskar däremot reningen. Jag vet inte vad som är "bäst" utav lämnar det till dom som "vet" bättre. Men jag är hur nöjd som helst med mitt Eheim 2028, Men man bör nog inte stirra sig blind på varesig kapaciteten eller filtermängden, utan välja någon som man vet fungerar, de blir billigast såKommentar
-
Jaha när man skriver att man tänkt rengöra sin Fluval Fx efter ett år, så börjar även min pumpa luft och värre har det blivit varje dag. Så nu rengör jag min och testar om, har även beställt den nya Ehiem för där vet jag att det inte krånglar alls. Vill inte ha kludd alls.
Men till det roliga nu Gallret till insuget i karet hade ramlat av igår. Och nu när jag kopplar en lång slang till fluval filtret så simmar en botia ut genom slangen. Alltså först har botian simmat in i insuget, ner i pumpen. Och även simmat genom pumpen ut i tömmnings slangen som man kopplar när tömmer filtret, och nu fångade jag upp den levande i duch gallretKommentar
-
Ursprungligen postat av deelayFunkar det fortfarande lika bra efter rengöringen och filtermedia(den fina vita mattan) bortplocket?
japp de surrar inte el tar in luft. har 2 st nu, ena låter lite mer än den andra, varför vet jag inte. det är samma substrat i dem. men nån luft kommer det inte längre in.Kommentar
Kommentar