Akvarieaffärer Gbg med omnejd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ErikP
    Användare
    • April 2002
    • 61

    Akvarieaffärer Gbg med omnejd

    Planerar ett besök i Göteborgsregionen under julhelgen, och tänkte försöka hinna med en rundtur i akvarieaffärerna i den mån de håller öppet på vardagarna 23 respektive 27 december.

    Kan någon tipsa om butiker värda ett besök. Intresset är för närvarande främst Sydamerikanska ciklider, men jag skulle gärna titta på vad som finns på Afrika-marknaden just nu. För övrigt är jag nog en allätare vad gäller såväl ciklider som övriga akvariefiskar. Några fiskar tror jag inte att jag köper med för en två-dagars hemtransport i smällkalla vintern, men det är alltid trevligt att titta, och om något riktigt spännande dyker upp så kanske...

    Några tips har jag redan fått, såsom Nols ciklidhobby, Trop akvariefiskimport och Ciklidhuset. Finns det fler bra tips? Existerar Herkules Zoo på Herkulesgatan på Hisingen numera?

    Tackar på förhand.

    Erik

  • Gäst

    #2
    Jodå Herkules Zoo finns allt kvar, i övrigt har du redan fått tips om de som känner till om nu Ciklidhuset är Ciklidlekens affär.



    //NJ

    Kommentar

    • Pär J.
      Användare
      • April 2002
      • 219

      #3
      Ca 2 mil söder om Göteborg ligger Kungsbacka med Köpcentret Kungsmässan. Där finns Västsveriges bästa akvariebutik, enligt många.

      Zoomässan har ett variernde utbud på vanliga och ovanliga fiskar, bla mycket dvärgciklider. Jag tror inte du blir missnöjd med ett besök dit.

      /Pär

      Kommentar

      • ErikP
        Användare
        • April 2002
        • 61

        #4
        Butiken i Kungsbacka låter intressant. Heter den Zoomässan?

        På gula sidorna finns något som heter Majorna Zoo, Ciklidkällaren på Älvsborgsgatan 46, samt Happy Fish Sverige AB på Riksdalersgatan 21. Vad kan sägas om dessa? Finns de kvar och vad har de för utbud?

        Erik

        Kommentar

        • Hasse_H
          Användare
          • April 2002
          • 1081

          #5
          Zoomässan har också en hel del jordätare, båda vanligt förekommande och lite mer udda. Det borde väl passa?

          mvh
          /Hasse

          - http://och.nu/ciklid -

          Kommentar

          • ErikP
            Användare
            • April 2002
            • 61

            #6
            Jodå, jordätare skulle sitta fint.

            Lyckliga ni som har ett så rikt utbud nästan runt hörnet. Här i mina nuvarande hemtrakter finns ett minst sagt magert utbud av sådana arter som ger ett litet tillskott i zoohandlarens kassa vid sidan av burströ och kaninmat. Utbudet i södra Finland är dock bättre, och helt tydligt är att det är på väg mot det bättre även där. Ser dock fram emot att titta in i de västsvenska butikerna.

            Erik

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #7
              Hej,
              Tips 1 - Nols Ciklidhobby och Trop Akvariefiskimporten lämnar rabatt till alla NCS-medlemmar.
              Tips 2 - Erik (som startade denna tråd) har i nr 4 av Ciklidbladet skrivit en artikel om ciklider och ciklidister i Finland.
              Ciklidhälsningar
              Kjell Fohrman

              Kommentar

              Arbetssätt...