Nikon D80

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bedson
    Användare
    • November 2006
    • 109

    Nikon D50

    Hej,
    någon som har testat Nikon D50? Skulle den funka som en nybörjarkamera? Bra pris har den i alla fall. Vad rekomenderar Ni för tillbehör, objektiv, stativ, blixt?
    375 l Malawikar + tomt 125 l....

    Kommentar

    • Guzrob
      Användare
      • October 2004
      • 389

      Jag hade valt d80 därför att när du väl lärt dig mera så tror jag att du kommer känna dig begränsad med D50 kameran. Själv köpte jag en blxt som heter SB600 och den är helt kanon faktist.... Du kan köra den trådlös om man vill. Tex. när du fotar fiskar i akvarier......
      Sen det sär med objektiv och stativ börja med standad och köp mer avancerade prylar efter hand........
      :D:D:D:D

      Kommentar

      • cichlids4fun
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 3111

        Hej.

        jag blev rekommenderad den här kameran av ett fotoproffs för att fota fiskarna, ett prisvärt alternativ sa han, vad tror ni om den?

        Pentax Digitalkamera system k100d+18-55
        Mvh
        Peter

        don´t drink water-fish ..... in it!

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          Ursprungligen postat av cichlids4fun
          Hej.

          jag blev rekommenderad den här kameran av ett fotoproffs för att fota fiskarna, ett prisvärt alternativ sa han, vad tror ni om den?

          Pentax Digitalkamera system k100d+18-55
          Jag har ingen egen erfarenhet men Pentax K10D och K100D ser ut att vara väldigt prisvärda och har fått bra omdömmen i tester.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

            Ursprungligen postat av Micke
            Jag har ingen egen erfarenhet men Pentax K10D och K100D ser ut att vara väldigt prisvärda och har fått bra omdömmen i tester.
            Tackar för svaret, ska kanske önska mig en sån i julklapp av mig själv eller nåt......får sälja några firrar......

            såg sen till min skräck att blixtarna som fanns till denna modell kostade mellan 2500 och 4200 är detta möjligt för den lilla för 2500 såg för liten ut....
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              Sen finns det även den billigare K110D som är samma som K100D men utan "antiskak", den är 500:- billigare. Sen har Nikon sin budgetmodell D40 på gång som enligt ryktet blir den billigaste digitala systemkameran hittills. Den senaste trenden verkar vara enkla och billiga modeller.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • blackened
                Användare
                • January 2005
                • 1042

                Vart kan D40 tänkas hamna prismässigt i svenska kronor?

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

                  Ursprungligen postat av blackened
                  Vart kan D40 tänkas hamna prismässigt i svenska kronor?
                  Det är omöjligt att svara på eftersom den inte ens är officiell från Nikon än. Ken Rockwell som brukar hamna ganska rätt med sina "gissningar" säger $499. Svaret lär komma snart då den bör komma ut lagom till julhandeln.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

                    Idag presenterade Nikon den nya D40 och priset blev väl inte riktigt så lågt som ryktet gjort gällande, men det verkar vara en prisvärd modell att börja med. Jag har inte hittat något pris på enbart hus men i paket med 18-55 optik ligger den på 5995:-




                    Även en ny blixt för 1390:- presenterades, SB-400:
                    Hitta din kamera oavsett om du är proffs eller nybörjare. Vi har ett enormt utbud inom foto och video. Årets e-handlare fjorton år i rad på Pricerunner!
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • blackened
                      Användare
                      • January 2005
                      • 1042

                      Med andra ord finns ingen anledning att välja denna före D50 eller beg D70 Tack för infon Micke.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...