If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nån här som har använt sig av både D70/D200 och 20D/30D och kan säga nåt om hur sökaren är på Canon??
Står inte ut med D70 länge till utan behöver en bättre ökare snarast, då 20D börjar bli ganska billiga på beg marknaden och det nästan är samma kamera som 30D så börjar jag kika lite på den.
Lite offtopic, men jag orkar inte starta en ny tråd......
Står inte ut med D70 länge till utan behöver en bättre ökare snarast, då 20D börjar bli ganska billiga på beg marknaden och det nästan är samma kamera som 30D så börjar jag kika lite på den.
Sökarna på D200/20D är jämförbara (se här: http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/page25.asp ). Jag kollade runt lite på priser för 20D och den verkar ligga på strax under 10 000:- för begagnat hus med normalzoom. För samma pris får man en ny D80 med samma sökare och autofokus som D200, och då kan du behålla de nikonobjektiv du har.
Sökarna på D200/20D är jämförbara (se här: http://www.dpreview.com/reviews/nikond200/page25.asp ). Jag kollade runt lite på priser för 20D och den verkar ligga på strax under 10 000:- för begagnat hus med normalzoom. För samma pris får man en ny D80 med samma sökare och autofokus som D200, och då kan du behålla de nikonobjektiv du har.
Visst låter D80 bra, men känner jag Nikon rätt så lär det dröja innan den dyker upp i Sverige...
Nån här som har använt sig av både D70/D200 och 20D/30D och kan säga nåt om hur sökaren är på Canon??
Lite offtopic, men jag orkar inte starta en ny tråd......
Har du kollat in tillbehöret DK-21M? Sökareförstorare som ska funka riktigt bra sägs det.
Apropå sökare... Om jag fick önska mig en feature hos en dSLR (förutom 24MPix upplösning och 2x förstorande makrolins!) så vore det live preview på en vinklingsbar LCD - dvs samma som man har på varenda kompakt digitalare. Jag hatar att behöva ha ögat mot kameran när jag skall fota makro, det blir så brutalt oergonomiskt.
Kommentar