Ursprungligen postat av Micke
Nikon D80
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Mattias AnderssonNu när du fotat lite med D200, vilka tycker du är dom största fördelarna med den jämfört med D70, eller det kanske e för tidigt att säga??
EDIT: Grymt bra bild förresten..
Största fördelarna för mig är den högre upplösningen, bättre sökaren, snabbheten. Skärmen är vassare och bättre placering på knappar och så är den vädertätad. Mycket förtjust i fokussystemet. Micke kommer nog säga liknande saker tror jag när han använt den lite mer.Kommentar
-
Ja självklart sökaren det glömde jag innan. Sökaren var väl egentligen det enda jag var missnöjd med på D70'n. Jag hittade en bra inställning i menyerna också, man kan visa vilken autofokuspunkt som använts när man tittar i displayen på tagna bilder. Det verkar finnas en hel del godsaker i menyerna, jag får nog läsa på lite i manualen för en gångs skull.
Ursprungligen postat av doctorDet funkar ännu bättre på D200an eftersom den inbyggda blixten inte bara triggar utan skickar lite ljus när den man styr löser ut, kan såklart stängas av så det funkar precis som på d70n.
Ursprungligen postat av Mike_NorenÄr det samma lossy NEF kompression som D70'an kör?Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeJag hittade en bra inställning i menyerna också, man kan visa vilken autofokuspunkt som använts när man tittar i displayen på tagna bilder. Det verkar finnas en hel del godsaker i menyerna, jag får nog läsa på lite i manualen för en gångs skull.Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av doctorDet funkar ännu bättre på D200an eftersom den inbyggda blixten inte bara triggar utan skickar lite ljus när den man styr löser ut, kan såklart stängas av så det funkar precis som på d70n.Kommentar
-
Så, då har jag hunnit med en testrunda i trädgården mellan regnskurarna. Här följer några bilder.Kommentar
-
Bilderna är tagna med Micro Nikkor AF 60/2,8 D-Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeSå, då har jag hunnit med en testrunda i trädgården mellan regnskurarna. Här följer några bilder.
Edit: du var snabbare än mig, Micke...Kommentar
-
En till:Kommentar
-
och en till:Kommentar
-
Usch usch vilka bilder!
Flugan tar priset!
Nu måste jag till en plats där regnbågen går ner för att hitta en massa stålar så jag kan köpa mig en sån utrustning och ta fina bilder på alla vackra trollsländormvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ja, grymma bilder! Vart hittar ni alla sittande insekter? De jag brukar vilja fota sitter på blommorna i max 1/8 sekund eller såTony EnglundKommentar
-
kamera inställd på 1/1000 sekundmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Tack, att plåta insekter kräver samma egenskap som behövs vid plåtning av ciklider - tålamod .Kommentar
-
Mycket snygga bilder där Micke, måste vara skoj o leka med den kameran, lite avis blir man faktiskt =)Kommentar
Kommentar