Ursprungligen postat av Mike_Noren
Nikon D80
Kollaps
X
-
Senast redigerad av Micke; 10 August 2006, 10:51. -
Ursprungligen postat av MickeDet är överlägset det optiskt bästa objektiv jag har men autofokusen är väl iinte direkt någon raket. Jag har även ett Tamron 90mm som fått många lovord i alla tester och det upplever jag som olidligt långsamt. Jag tror att alla macroobjektiv lider av det problemet, mer eller mindre.Tony EnglundKommentar
-
Ursprungligen postat av Tonymen känns ändå väldigt långsamt jämfört med tex mitt Canon 70-200mm f4/L.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Christian AlfredssonSka du köpa den eller köra d200 själv?
Beställer man den nu får man den lagom till jul?Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobinFrågan är var man hittar Micke i taxeringskalendern...
Han verkar köpa alllt - jämt!!
Ja är man inte medlem i VAF så har man nog råd med endelKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinFrågan är var man hittar Micke i taxeringskalendern...
Han verkar köpa alllt - jämt!!Kommentar
-
20 000 inte illa.. min 350D ligger på ca 5500, om nått år får de bli Canon 1D mark IIKommentar
-
Ursprungligen postat av MickeDet är överlägset det optiskt bästa objektiv jag har
men autofokusen är väl iinte direkt någon raket.
Jag har även ett Tamron 90mm som fått många lovord i alla tester och det upplever jag som olidligt långsamt. Jag tror att alla macroobjektiv lider av det problemet, mer eller mindre.
Jag misstänker att tillverkarna knappt bryr sig om autofokusen på makro-objektiv, eftersom "man alltid tar makro med manuellt fokus" (jag vet inte hur många gånger jag fått höra det när jag hört mig för om makroobjektiv med snabbt autofokus). Och manuellt fokus funkar ju på blommor och stillasittande insekter, men på en speedad danio är det döfött.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskJa är man inte medlem i VAF så har man nog råd med endelMvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av MickeImorgon blir det julafton för mig
Får man fråga om du redan tjuvtittat, eller blir det dagens överraskningKommentar
-
Sigmas macrooptik är riktigt bra, inte nån raket på AF iof men hyffsat om man använder limit läget så den inte står o jagar för mycket. Kanske kan vara ett alternativ? Kör man continuous af och för fokuserar ungefär där man ska fota så hittar de rätt hyffsat kvickt. Sigma har haft ett rätt skamfilat rykte men har verkligen skärpt till sig på senare tid.
Så du ska handla Micke? Blir det batterigrepp och sånt samtidigt?Kommentar
-
Ursprungligen postat av tegeFår man fråga om du redan tjuvtittat, eller blir det dagens överraskning
Ursprungligen postat av doctorSå du ska handla Micke? Blir det batterigrepp och sånt samtidigt?Senast redigerad av Micke; 10 August 2006, 18:56.Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av MuhniHej
Jag fick ju inte svar på det jag ville.
Gällde ju Pentax-k bajonett som är ett vedertagit system.
Tips tack.
Mvh
HåkanKommentar
Kommentar