Utbyggnad av fiskerummet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Utbyggnad av fiskerummet

    äntligen så har jag satt igång med tillbygget av mitt fiskerum. Innan så var det ca:7.5 kvadrat, med ut bygget så blir det ca 20 kvadrat. Största anledningen till bygget är att jag måste ha en innedamm till min koi ( dessa fiskar har vuxit enormt mycket i sommar. )
    Det lär bli några ciklidkar till oxå.

    /Tomas
  • Danne_K
    Användare
    • February 2006
    • 777

    #2
    trevligt. du råkar inte ha några bilder som du vill visa?

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      tyvär så har jag ingen digitalkamera. Men jag kan skriva lite, nu i kväll så har jag byggt färdigt stommen till dammen. Efter en koll med miniräknaren så blir den på 3625 liter när den är knökfull. Blir troligt mellan 2500-3000 liter när fisken är i. Under sommaren när Koien är ute så finns det möjlighet att släppa i Malawi i dammen.

      Tomas

      Kommentar

      • Cissi
        Användare
        • June 2006
        • 357

        #4
        Ursprungligen postat av beson
        tyvär så har jag ingen digitalkamera. Men jag kan skriva lite, nu i kväll så har jag byggt färdigt stommen till dammen. Efter en koll med miniräknaren så blir den på 3625 liter när den är knökfull. Blir troligt mellan 2500-3000 liter när fisken är i. Under sommaren när Koien är ute så finns det möjlighet att släppa i Malawi i dammen.

        Tomas
        Blir det inte lite jobbigt sen när vintern kommer igen och du måste fiska upp alla Malawi? Vad ska du göra av dem då?
        Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          jag har två ställningar med totalt 9 st kar (ca: 2000 liter) samt ett 500 liters kar. Platts finns
          så det räcker ännu.

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            hej! lite till har hänt nu, dammduken är på plats samt att all el är nydragen. 500 literskaret är på plats, ska även bygga ett ställ i trä till mina yngelkar. Det är en himla massa pyssel och tänkande innan allt tar form. Tur att man är siickare till yrket. På de viset så blir der inte så dyrt, nästan allt matrial är antingen rivmatrial eller överblivet på byggen. Totalt så har utbyggnad från 7 kvadrat till ca: 20 kvadrat kostat svett och sena kvällar (samt en fru som tycker att man är en idiot som..................) . Total kostnad 360 kr för frigoliten till dammen och taket.

            Tomas

            Kommentar

            Arbetssätt...