Bumpning av annonser - ja eller nej?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisdå säger jag att du har fel det står inte att detta är förbjudet herr stil polis
ps christer du som är komersiell följ mitt råd och annonsera på blocket i stället så kommer du bli mindre grinig ))))
ps om du inte dubblar din försäljning så lovar jag att äta upp alla dina barber )))
så nu är det inget problem längre.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
För min del tycker jag det är skoj att se vad som bjuds ut av föreningsmedlemmar men även notiser av handlare. Är man inte intresserad behöver man inte gå in i listan. Jag är emellertid något förvånad över prisnivån och att man behöver köpa minst 20 fiskar av samma art. Det verkar som en del har detta som en verksamhet för att tjäna så mycket pengar som möjligt. De visar sig i att det ofta utannonseras odlingsanläggningar. Hur många håller på med mer eller mindre professionell odling? Jag frågade en handlare om priset för en ny Tropheus men fick svaret att det var inget för mig, antar att priset var högt och de skulle gå till någon odlare.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
varför bryr sej alla kan väl förnya sina ANNONSER kostar ju ingenting e det inte bättre att lösa olika problem man har med sina fiskar/akvarium istället för att tjata som ett gammalt gift par som inte har något att prata omKommentar
-
Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Petrapetrachromis, jag tycker din form av marknadsföring här på forumet är helt brilljant.
Jag skulle önska att jag någon gång fick göra affärer med dig för du verkar var en sympatisk, ärlig och mycket ödmjuk person.
Till motsatts från många andra här på forumet så verkar du heller inte bry dig så mycket om att nämna vad allt kostar och hur mycket du tjänar på allt du gör.
Fortsätt i samma spår Petrapetrochromis eller som amerikanen säger: keep up the good workKommentar
-
Jysses Robbe,vill du vill "göra affärer" med honom är det väl bara att ringa,mejla? Men vad ger dig det intrycket att han inte bryr sig vad allt kostar? Han ger väl inte bort något?? Jag blir alltid liite misstänksam när någon smörar så,spec när man är anonym.Kommentar
-
Jag tycker att annonsen kan ligga ute låst en veckan först och sedan är det ok att "bumpa". Då blir det ju nästan som att man lägger in en ny annons som då förstås hamnar överst. Tycker även att radering av gamla annonser är bra (14 dagar låter rimligt). Jag har själv en annons jag glömt lösenordet till som ligger kvar.
Mvh
/Callehttp://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
Inget akvarium för tillfället...Kommentar
-
Hej.
Tack Joakim.Det kommer så många nya ord så en vet varkan ut eller in.
mvh MatsKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Har fortfarande inte klart för mig vad det har för betydelse i det sammanhang som tagits upp här. Jag kanske är för gammal att förstå (fatta). För min del är det skoj att kunna handla av andra akvarister men priserna är för höga. För mycket "profit" över det hela.Senast redigerad av Håkan Olsén; 12 January 2010, 21:02.Kommentar
-
Har fortfarande inte klart för mig vad det har för betydelse i det sammanhang som tagits upp här. Jag kanske är för gammal att förstå (fatta). För min del är det skoj att kunna handla av andra akvarister men priserna är för höga. För mycket "profit" över det hela.
När man "bumpar" ett inlägg/annons innebär det att man gör ett tillägg i befintligt inlägg, eller återanvänder tidigare annons i ny annons, vilket resulterar att inlägget/annonsen läggs överst, och puttar ned övriga inlägg/annonser ett pinnhål ner.
Argumenten går därför ut på att det inte anses etiskt att övriga inlägg/annonser presenteras på ett "sämre" sätt (lägre prio) än en redan tidigare tråd/annons. Ett tidigare forumsexempel på detta, som irriterat en del är tråden "Ett klick för skogen".
Nåväl, detta bara som förtydligande om vad som menas med att bumpa.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
FAN VA ALLA JÄVLAR ÄR AVUNDSJUKA!
Det kommer in typ 10 annonser per vecka på denna sida, inte direkt nåt som förstörs om nån/några förnyar sin annons. Stör det er så va lika duktig och förnya ni oxå det tar ca 1 min från att man tryck på ON på datorn... Hela tiden är det folk som gnäller i detta forum. Alla sura jävlar kan väl hålla käften och läsa det som intresserar dem ist för att hacka på andra. Ett alternativ till att förbjuda bumpning kan ju vara att skaffa en bättre söktjänst på köp & sälj så kan man hitta det man finner. Kan inte tänka mig att ni som blir arga över bumpning kollar igenom alla mattor, lampor, skidor eller båtar när ni ska köpa bil på blocket etc.
Syns man inte FINNS man inte!1300L petrochromisKommentar
Kommentar