Bumpning av annonser - ja eller nej?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
    så gör vi en tävling den som lägger in läckraste dykar bilden får ett present kort på en akvarie butik på 500:- som jag står för )
    Nominerar redan detta bidrag som en av de bästa dykarbilderna (även om detta inte är någon plastdykare).

Orginaltråden där bilden hör hemma hittar ni här.
    Senast redigerad av Joakim Draktoft; 14 January 2010, 01:57.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Robbe
      Användare
      • February 2003
      • 527

fan grabbar ni verkar ju ha koll

så en lite fråga bara

om jag skaffar mig ett sällskaps akvarium på 35 liter med dykare Å skattkista kan man få vara med i någon speciell klubb då ?

det skulle jag uppskatta i så fall

kan inte någon av er som har ett sådant akvarium inrett och klart bumpa upp sin annons så ska jag köpa det ))))))))))))))))))))))
      Vi har nog bättre koll än vad du tror Petra pettrochromis
      Eftersom du ständigt bumpar din annons här på ciklid.se (och det stör mig enormt) så köpte jag mina petrochromis red bulu point i danmark istället.
      Så jag tackar dig för din bumpning eftersom jag nu kunde köpa sjöns absolut största raritet betydligt billigare och desutom var dom bra mycket större än dina som du hade i bumbnings annonsen.
      Är det någon här som är intresserad av få kontakt med dansken så bara hör av er så ska jag mer än gärna förmedla denna bumpningsfria kontakt.
      Har nu 22st tillsammans med min dykare, mitt vrak och mina blåa stenar...det är skit snyggt
      Hör av dig Petra petrochromis om du vill ha foton på det men tyvärr så har jag inget till salu till dig.

Kommentar

• HenrikV
        Användare
        • February 2007
        • 697

Jag har varit lite kluven tidigare, men efter denna tråd har jag bestämt mig. Jag trycker på "gilla"-knappen för dig pettapetrochromis.
        Du borde ha jobbat som säljare på SAAB. Då hade Trollhättan varit en stad med helt annan stämning idag...

Kommentar

• Strommen
          Användare
          • September 2009
          • 66

Ursprungligen postat av HenrikV
          Jag har varit lite kluven tidigare, men efter denna tråd har jag bestämt mig. Jag trycker på "gilla"-knappen för dig pettapetrochromis.
          Du borde ha jobbat som säljare på SAAB. Då hade Trollhättan varit en stad med helt annan stämning idag...
          Om petta hade jobbat på Saab hade alla i trollhättan åkt omkring i Saab Bulu Ponera en stad fylld av röda saabar med blå front å huv Ganska så nice! Skulle slå till direkt så länge de levererades med bakhjulsdrift, givetvis skulle man få en grupp Bulus på köpet
          1300L petrochromis

Kommentar

• Zl1ng3r
            Användare
            • December 2009
            • 71

Ursprungligen postat av Strommen
            Om petta hade jobbat på Saab hade alla i trollhättan åkt omkring i Saab Bulu Ponera en stad fylld av röda saabar med blå front å huv Ganska så nice! Skulle slå till direkt så länge de levererades med bakhjulsdrift, givetvis skulle man få en grupp Bulus på köpet
            Det är ungefär så det ser ut måste jag säga inte många enfärgade SAABar kvar i den stan.. =)
            1167 liter malawi

Kommentar

• Robbe
              Användare
              • February 2003
              • 527

robbe

jag tror du måste förstå min humor och person innan du förstår hur jag e som människa :

men jag e mycket glad att jag lyckats få upp intresset på dessa fiskar i sverige

så ingen e gladare en jag :

att jag bumpar stör inte dig det är nog snarare min hets och avsiktliga kaxighet som påverkat många att se vad den dumkaxiga pettapetrochromis pratar om med dessa petrochromisar och därför vill många anta utmaningen
              & det har ju tydligen påverkat dig i alla fall

men det var ju min avsiktliga plan att hetsa er

det är ju det som é kul

det är ju lite som när man var liten vad har du för hockeybilder osv etc

att du köper dina fiskar i danmark stör inte mig jag vet att det blev dyrare allt annat e bull dvs om du räknar på den totala kostnaden med resan

kul att du börjat med petrochromisar i alla fall

jag har 25 st fullvuxena och 28 yngel så jag är inte intresserad av att köpa några så det är lungt

men det skulle vara kul om du la in lite bilder i petrochromis tråden

så upp till bevis ser jag inga bilder tolkar jag allt du säger som bull

ps hade du köpt 22 st från mig hade du fått dom för 700 st och sluppit resan

men nu är 22 bokade har bra 6 kvar

kan inte låta bli och hetsa dig lite till innan du har fått dina första yngel har jag sålt 200 yngel till och red bulu kanske är lite av en guld fisk i rariatet

och håll i dig robbe jag sålde ganska nyligen yngel till danmark lol du kanske köpte mina yngel i allafall hahahahahahahahaahahah

mvh petta
              Ja shit, nu känner jag mig helt grundlurad PETRA PETROCHROMIS..

Klart att allt jag skrev är bull för det finns ju ingen i världen mer än du, PETRA PETROCHROMIS, som får yngel på buluna...

Fisk priser och hur mycket allt annat runt omkring kostar det överlämnar jag till dig för det är du kung på.

Vidare så köper jag inte fiskar för att tjäna pengar på dom utan mest för att jag tycker dom är fina att titta på när dom simmar mellan dykaren och vraket.
              Så att dom bara har guldfisk raritet när jag får yngel på mina spelar mig inte så stor roll.

Nu är det nog lite för personlig oss imellan, PETRA PETROCHROMIS, så skicka ett PM så fortsätter vi där istället

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

ang röstnigen bumpning 45 mot 72 jag antar att det är slut bumpat för mig då förbudet lär klubbas i riksdagen inom kort
                ------------------------------------------------------------------------------------
                45-72 hur tänkte du då ?
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Strommen
                  Användare
                  • September 2009
                  • 66

muppets

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                  ang röstnigen bumpning 45 mot 72 jag antar att det är slut bumpat för mig då förbudet lär klubbas i riksdagen inom kort
                  ------------------------------------------------------------------------------------
                  45-72 hur tänkte du då ?
                  det här hör inte hemma i den här tråden, men jag har inte en susning om hur man skickar mail lr vad det heter när man skickar till en person...
                  Robben 1/2 din bulustam kmr förmodligen vara död inom 2 månader...
                  ETT SVAR TILL DEN SOM STARTADE DENNA TRÅD, SOM BARA HANDLAR OM ATT HAN/HON ÄR AVUNDSJUK/TYCKER BULU PRISET ÄR HÖGT!
                  Räkna på vad ett tusen liters kar kostar med pumpar, sand, moduler mm. Red bulus + dyra VF petrosar som utspädning. Konstigt va att personen som riskerade dessa pengar försöker få tillbaka dem...
                  Man blir fan trött på folk som har neontetror och går in och svarar på petrotrådar. inom kort kmr ett forum ligga uppe på petrochromis.se
                  PS! där tillåter vi inte gringubbar och datapoliser.
                  Tack för mej
                  1300L petrochromis

Kommentar

• Danne_K
                    Användare
                    • February 2006
                    • 777

Går det inte att göra så att man kan bumpa först efter att man har haft ute 1månad eller nått sånt?
                    Åtminstone när jag sitter och kollar på annonser och ser att dom är vad jag tycker för gammla så tänker jag att dom är nog inte aktuella längre.
                    Men är verkligen bumpningen något problem här? Känns mer som en princip sak på en så pass liten sida som ciklids köp och sälj.

Kommentar

• cf.akvarielagret
                      Användare
                      • April 2002
                      • 5028

det ironiska i denna tråden är att killen som startade tråden jobbar i en akvarie butik och om dom fick välja skulle dom nog se att det inte fanns någon privat försäljning överhuvudtaget det gynnar inte dom direkt ))))[/QUOTE]

Fabulera inte ihop en lögn tack
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor

Kommentar

• cf.akvarielagret
                        Användare
                        • April 2002
                        • 5028

det här hör inte hemma i den här tråden, men jag har inte en susning om hur man skickar mail lr vad det heter när man skickar till en person...
                        Robben 1/2 din bulustam kmr förmodligen vara död inom 2 månader...
                        ETT SVAR TILL DEN SOM STARTADE DENNA TRÅD, SOM BARA HANDLAR OM ATT HAN/HON ÄR AVUNDSJUK/TYCKER BULU PRISET ÄR HÖGT!
                        Räkna på vad ett tusen liters kar kostar med pumpar, sand, moduler mm. Red bulus + dyra VF petrosar som utspädning. Konstigt va att personen som riskerade dessa pengar försöker få tillbaka dem...
                        Man blir fan trött på folk som har neontetror och går in och svarar på petrotrådar. inom kort kmr ett forum ligga uppe på petrochromis.se
                        PS! där tillåter vi inte gringubbar och datapoliser.
                        Tack för mej
                        Ta nu detta lite långsammare så vi förstår tack
                        jag är Ateist
                        men Gud talade till mig
                        Gud är stor

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

20 st skiter fullständigt i detta och 25 tycker att det är ok

så med andra ord är det 45 st som inte bryr sig om detta

och 72 som tycker det är fel
                          Så du samlar ihop

20 st skiter fullständigt i detta och 25 tycker att det är ok

och dessa tycker helt plötsligt samma sak, ja det var ju en egen tolkning
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor

Kommentar

• cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

Fabulera inte ihop en lögn tack
                            ok har jag fel ber jag om ursäkt men vad jag förstår jobbade han väl i en akvarie butik eller vad det kanske hans tjej som gjorde det ajja skit e samma men ivolverad är han dock )))

för klickar man på denna länken http://www.robinhedstrom.se/

hamnar man i ansluting till en akvariebutik [/QUOTE]

Spelar ingen roll om man är sambo med någon som jobbar i butiken
                            ----------------------------------------
                            det ironiska i denna tråden är att killen som startade tråden jobbar i en akvarie butik och om dom fick välja skulle dom nog se att det inte fanns någon privat försäljning överhuvudtaget det gynnar inte dom direkt

det är detta som är en lögn , vilket jag anser ganska klumpigt skrivet
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor

Kommentar

• Ove Planstedt
                              NCS Medlem
                              • May 2006
                              • 1816

det ironiska i denna tråden är att killen som startade tråden jobbar i en akvarie butik och om dom fick välja skulle dom nog se att det inte fanns någon privat försäljning överhuvudtaget det gynnar inte dom direkt ))))
                              Nej det som verkligen är ironiskt och riktigt roligt är att denna tråd inte alls skapades på grund av avundsjuka över att Bulu priset var för högt, som pettakromis och strommen tror. Utan den skapades för det första långt innan pettakromis och strommen reggade sig på forumet av en kille som vid tillfället var ansvarig för annonsavdelningen. Bumpning förekom redan på den tiden, så det är inget pettakromis är först med. Tråden är en undersökning där forumsmedlemmarna skulle få säga vad dem allmänt tyckte om bumping, det är ingen speciell annons eller annonsör som avses.

Kommentar

• Ove Planstedt
                                NCS Medlem
                                • May 2006
                                • 1816

ok så du är en av dom griniga gubbarna över bumpandet med andra ord )))

efter som du sitter inne på denna informationen
                                Att bumpa på blocket och andra ställen där annonsen kostar pengar tycker jag är helt ok, du gör vad du vill med dina pengar, men på denna sida där annonsering är gratis så är jag emot det. Det är långt ifrån alla som har så mycket tid som du att sitta framför datorn och bumpa annonser, det blir orättvist mot dem. Nu är ju bumping vad jag förstått ett litet problem på denna sida, men skulle det bli så att några annonsörer systematiskt bumpar sina annonser så tycker jag att det bör åtgärdas.

Kommentar

Arbetssätt...