Bumpning av annonser - ja eller nej?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Ursprungligen postat av Strommen
    FAN VA ALLA JÄVLAR ÄR AVUNDSJUKA!
    Det kommer in typ 10 annonser per vecka på denna sida, inte direkt nåt som förstörs om nån/några förnyar sin annons. Stör det er så va lika duktig och förnya ni oxå det tar ca 1 min från att man tryck på ON på datorn... Hela tiden är det folk som gnäller i detta forum. Alla sura jävlar kan väl hålla käften och läsa det som intresserar dem ist för att hacka på andra. Ett alternativ till att förbjuda bumpning kan ju vara att skaffa en bättre söktjänst på köp & sälj så kan man hitta det man finner. Kan inte tänka mig att ni som blir arga över bumpning kollar igenom alla mattor, lampor, skidor eller båtar när ni ska köpa bil på blocket etc.
    Syns man inte FINNS man inte!
    Så du säger att det är okej att köra över alla människor för lite proffits.

om jag är gnällig.....visst på dina onödiga svordommar.
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Byttorp
      Användare
      • November 2003
      • 1585

Ursprungligen postat av Strommen
      FAN VA ALLA JÄVLAR ÄR AVUNDSJUKA!
      Det kommer in typ 10 annonser per vecka på denna sida, inte direkt nåt som förstörs om nån/några förnyar sin annons. Stör det er så va lika duktig och förnya ni oxå det tar ca 1 min från att man tryck på ON på datorn... Hela tiden är det folk som gnäller i detta forum. Alla sura jävlar kan väl hålla käften och läsa det som intresserar dem ist för att hacka på andra. Ett alternativ till att förbjuda bumpning kan ju vara att skaffa en bättre söktjänst på köp & sälj så kan man hitta det man finner. Kan inte tänka mig att ni som blir arga över bumpning kollar igenom alla mattor, lampor, skidor eller båtar när ni ska köpa bil på blocket etc.
      Syns man inte FINNS man inte!
      Nu handlade det kanske inte just om en speciell annons eller annonsör utan snarare om "fenomenet" bumpning. Detta kan jag för egen del ha förståelse för i vissa fall, men det jag kan störa mig på är att jag "tvingas" se samma annonser när jag kommer till startsidan bara för att några personer är....ja låt kalla det duktigare på att uppdatera sina annonser genom att bumpa dom ofta. Sen tycker jag gott och väl vi kan lämna diskussioner om prissättning och bilrecensioner till andra forumtrådar ....och ps..jag är inte det minsta avundsjuk på dom som lyckas odla fram vackra fiskar och sälja här på ciklid.se utan mest imponerad över det engagemang och kunskap som finns hos våra duktiga medlemmar.
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

Kommentar

• daniel_i_malmö
        Användare
        • April 2002
        • 1338

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
        TROR MERA DU HAKAR UPP DIG PÅ MIG & ATT JAG SÄLJER DYRA FISKAR MED FRAM GÅNG !!!!

KANSKE LITE AVUDSJUKA LIGGER BAKOM DETTA GNÄLL ÄVEN OM DU PÅSTÅR ATT DET INTE SKULLE VARA SÅ

KAN INTE SE DET UR NÅGOT ANNAT PERSPEKTIV

JAG HAR I ALLA FALL ALDRIG BLIVIT IRRITERAD ÖVER EN ANNONS !!!
        Det är möjligt annonserna inte stör dig, men du verkar annars ha lätt för att bli upprörd över saker här på forumet...

För övrigt så tycker jag att 'bumpning' känns tveksamt. Om det ska vara tillåtet ska det vara reglerat hur ofta det kan ske, och framför allt informeras tydligt om hur man gör för att bumpa, så att även mindre försigkomna och nätvana annonsörer förstår varför deras annonser syns dåligt på ciklid.se och hur de kan göra för att förbättra synligheten.
        Senast redigerad av daniel_i_malmö; 13 January 2010, 15:29.
        Tjugofem år med ciklider.
        http://www.malmoakvarieforening.se
        Centralamerika 2006
        Svart kaffe och drömmeri...

Kommentar

• Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

JAG SÄLJER DYRA FISKAR MED FRAM GÅNG !!!!!!!
          Hur ser fiskar med FRAM GÅNG ut. Jag visste faktiskt inte ens att dom kunde gå

Tycker själv att bumpning inte är OK - men står det inget om det i reglerna så är det väl OK att bumpa sin egen annons varje dag så att den alltid ligger överst om man så vill.

Kommentar

• cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

Ett annat senario

jag lägger ut 30 annonser samt bumpar dom 10ggr per dag
            visst det är en timme arbete

då blir endast mina annonser synliga
            och
            Annonsforumet är död
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Ett annat senario

jag lägger ut 30 annonser samt bumpar dom 10ggr per dag
              visst det är en timme arbete

då blir endast mina annonser synliga
              och
              Annonsforumet är död
              Du hade inte behövt bumpa. Avdelningen för företagsannonser är helt tom så du hade ändå synts.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

Ursprungligen postat av Micke
                Du hade inte behövt bumpa. Avdelningen för företagsannonser är helt tom så du hade ändå synts.
                Nja!
                Företags- och privatannonser blandas i "Senaste annonser"
                Så det är fritt fram för företagare att slänga upp 30 tals annonser!
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

men vem tvingar dig att titta på samma annonser ?

det är för mig helt sjukt att haka upp sig på detta jag skiter totalt i om någon annonserar ut ett 35 liters akvarium jag söker på det jag är ute efter så klart dvs jag läser inte det jag inte vill se ))

skriv i sök fönstret vad du söker inte svårare en så !!!!!!

TROR MERA DU HAKAR UPP DIG PÅ MIG & ATT JAG SÄLJER DYRA FISKAR MED FRAM GÅNG !!!!

KANSKE LITE AVUDSJUKA LIGGER BAKOM DETTA GNÄLL ÄVEN OM DU PÅSTÅR ATT DET INTE SKULLE VARA SÅ

KAN INTE SE DET UR NÅGOT ANNAT PERSPEKTIV

JAG HAR I ALLA FALL ALDRIG BLIVIT IRRITERAD ÖVER EN ANNONS !!!
                  Som jag sa, blir jätteglad om det finns dom som odlar och säljer både billiga och dyra fiskar, vanliga som ovanliga så länge detta främjar hobbyn, NCS och alla andra. Jag har inte gnällt och jag har inte startat tråden utan bara svarat så släpp nu detta och låt diskussionen återgå till att handla om bumpningens vara eller inte vara och acceptera på samma gång att vi är alla olika och har olika tycke och smak. Sen så kan jag väl tipsa din om att INTE SKRIVA MED ENBART STORA BOKSTÄVER då det uppfattas som om du står och skriker eller liknande.
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

Kommentar

• Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Nja!
                    Företags- och privatannonser blandas i "Senaste annonser"
                    Så det är fritt fram för företagare att slänga upp 30 tals annonser!
                    Okej, senaste annonser på förstasidan blandar. På annonssidan ser jag två olika listor med senaste annonser, varav den för företagsannonser är tom.

En lösning på både annons- och forumbumpning, som många uppenbarligen ser som problem, kanske kan vara att ta bort de båda listorna på förstasidan?
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Robbe
                      Användare
                      • February 2003
                      • 527

Ursprungligen postat av tricoti
                      Jysses Robbe,vill du vill "göra affärer" med honom är det väl bara att ringa,mejla? Men vad ger dig det intrycket att han inte bryr sig vad allt kostar? Han ger väl inte bort något?? Jag blir alltid liite misstänksam när någon smörar så,spec när man är anonym.
                      Ja, jysses tricoti, jag trodde att alla skulle förstå ironin i mitt inlägg men det gick tydligen inte hem hos alla

Mvh "Den smörande anonyme" Robin Andersson Snytenvägen 16 Västerås

Kommentar

• Marcus Karlsten
                        Användare
                        • January 2013
                        • 318

Jag vet inte om det är tekniskt möjligt men annars skulle jag gärna se
                        att annonser under skänkes kunde undan fick bumpas.
                        Bra sätt att hitta nytt hem till fiskarna om något oförutsätt händer i livet.
                        Då kan det vara bråttom, och risken är som störst att fiskarna vanvårdas
                        eller att friska fiskar avlivas.
                        www.marcuskarlsten.se
                        -www.mobelspecialen.se-

Kommentar

• tricoti
                          Användare
                          • June 2009
                          • 249

Ha,ha.jävlars i den,Den laddningen den köpte jag med hull o hår,fy för den lede..Jag ska genast beställa 50 pettrisar till mitt 500 liters akvarium som straff.

Kommentar

• Robbe
                            Användare
                            • February 2003
                            • 527

Ursprungligen postat av tricoti
                            Ha,ha.jävlars i den,Den laddningen den köpte jag med hull o hår,fy för den lede..Jag ska genast beställa 50 pettrisar till mitt 500 liters akvarium som straff.
                            Hoppas bara att du inte straffar dig så hårt att du köper dom av PETRAPETROCHROMIS för så hårt straff tycker jag inte att du är värd.......

Kommentar

• Kjell Fohrman
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4619

framgång slå upp det i en ordbok så finner du vad det betyder
                              Ja framgång vet jag vad det är, men inte FRAM GÅNG

Kommentar

• Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • April 2002
                                • 7334

fan grabbar ni verkar ju ha koll

så en lite fråga bara

om jag skaffar mig ett sällskaps akvarium på 35 liter med dykare Å skattkista kan man få vara med i någon speciell klubb då ?

det skulle jag uppskatta i så fall

kan inte någon av er som har ett sådant akvarium inrett och klart bumpa upp sin annons så ska jag köpa det ))))))))))))))))))))))
                                Hörde att du med en sådan uppsättning är garanterad en plats i Dykklubben Bottenskrapet, eftersom de just nu värvar medlemmar.

Har hittat en uppsättning åt dig som kvalificerar, bara att be säljaren att lägga upp annonsen här först, så du kan slå till http://www.blocket.se/lund/Akvarium_....htm?ca=16&w=3. Med denna så blir du säkert en aktad medlem.
                                Joakim Draktoft
                                f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

Arbetssätt...