Köp och sälj, krämarnas marknad?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Om du syftar på mig Per Bjellert så kan jag genast garantera att jag inte tänker vara en kontrollant någonstans. Det är inte sådana arbetsuppgifter jag kan tänka mig att ställa upp på...utan tillfälliga "jobb" som ger de som är ansvariga möjlighet att fokusera på det som kräver tid coh som behövs ordnas med snarast.

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
      Oj oj Micke...den där var lite under bältet tycker jag.
      Eftersom du anser att du inte får uppdrag trots att du erbjudander kände jag mig tvungen att påminna om att du faktiskt har fått uppgifter.

Ni vet anledningen till varför jag ville sluta med den delen av ciklid.se.
      Ja det var väl för att du ansåg att dina förslag till förändringar inte genomfördes snabbt nog? Det är så det fungerar med föreningsarbete, man måste vi hänsyn till andra och ibland måste man jämka lite.

Menar du verkligen att om jag väl varit inne i NCS och hjälpt till och sedan avsagt mig en bit av föreningsjobbet att jag aldrig får assistera med något när jag säger att jag kan hjälpa er vid tillfällen då belastning är stor.
      Nej jag menade inte att du är diskad för nya uppgifter men du framställer det som om vi inte lyssnar när du erbjuder din hjälp, du har ju faktiskt fått uppgifter.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Per B
        Användare
        • September 2005
        • 1250

Nej Stefan, jag syftar absolut inte på dig. Jag höll snarare med dig om frivilligarbete.

"Provokationen" stod Bilbo för och poängen Eraserx gav deelay var när vi diskuterade hur viktigt det var att veta om en fisk var "sällsynt" eller inte. En diskussionstråd som för övrigt också härstammade från en annons.
        mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

Jag tänkte bara skriva lite vad jag anser om det där med att förnya annonser och skriva "Billigt" etc..

Jag tycker att folk skall få skriva exakt vad de vill i sina annonser! Reklam är reklam och kan inte styras av ordfiltrering. Om någon skriver "Billigt" eller "Ovanligt" eller vad det nu är så är det väl bra för det kanske säger en del om varan eller köparen. Om han skriver billigt och det inte är billigt etc. Det finns inte någon chans i världen att vi kan gå in och filtrera varje ord som skrivs i dessa annonser? Låt folk skriva vad de vill och ta annonserna för vad de är.

Bumpning är en annan grej... Det borde man inte få göra och det måste även kunna gå att på nått sätt programera in att man inte kan lägga fler än en annons per vecka eller något sådant. Men i ärlighetens namn så störs jag inte av det. Det finns så mycket annat ont i denna värld så en bumpning av en radannons på ciklid.se är kanske inte det som man behöver fokusera på.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Per B
            Användare
            • September 2005
            • 1250

Vilket drag det var här ikväll.

Jag håller med dig Zaphi. Vi kan givetvis inte ha censur av kommersiella ordval i annonserna. Jag var mest sur när jag skrev inlägget vilket sken igenom när jag talade om reklam-wannabies. En anledning var diskussionen, föranledd av en annons, om en fisk var tillräckligt ovanlig för att motivera ett extra högt pris (i den tråd där Eraserx delar ut poäng).

Glöm ordcensurdelen i mitt inledande inlägg som startade denna tråd. Resten står jag för, dvs att pris bör sättas ut. Åtminstone bör man stävja försök till auktioner med sista buddag etcetera. Jag står även för min uppfattning om "bumpning". Kul ord för resten, jag har aldrig hört det förrän igår kväll.
            mvh Per

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ursprungligen postat av Micke
              Eftersom du anser att du inte får uppdrag trots att du erbjudander kände jag mig tvungen att påminna om att du faktiskt har fått uppgifter.
              Jag erbjöd mig i en annan tråd när det var hektiskt med genomförandet av en annan del av ciklid.se och trots att ansvariga sett det jag skrev så kom inget svar så då blir man lite förvånad över att man inte får någon respons.

Ja det var väl för att du ansåg att dina förslag till förändringar inte genomfördes snabbt nog? Det är så det fungerar med föreningsarbete, man måste vi hänsyn till andra och ibland måste man jämka lite.
              Det var en del av mitt beslut att avgå från de sysslorna, men en annan del var att det som utlovats inte avklarades i tid (över ett halvår fel) och då fick jag stå i kläm vilket jag inte ansåg ligga på min del. Styrelsen var ganska handlingsfattig i den situationen och då kände jag mig faktiskt manad att göra en markering. Hela poängen med Fototävlingen och Medlemmarnas bilder höll ju på att rämna...
              Micke...det var inte alls enbart mina förslag...utan beslut från er sida om hur den avdelningen skulle se ut. Det blev pladask.

Nej jag menade inte att du är diskad för nya uppgifter men du framställer det som om vi inte lyssnar när du erbjuder din hjälp, du har ju faktiskt fått uppgifter.
              Jag har hela tiden pratat om nutid när jag nämner att jag är villig att hjälpa till, även om det är mycket små arbeten...men du verkar ha hakat upp dig på det där gamla så då är det inte så mycket att göra åt det.

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Jep, skall jag vara ärlig har jag inte läst hela tråden... Kom hem från semester igår och har lixom inte orkat komma ikapp helt...
                www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Jag erbjöd mig i en annan tråd när det var hektiskt med genomförandet av en annan del av ciklid.se och trots att ansvariga sett det jag skrev så kom inget svar så då blir man lite förvånad över att man inte får någon respons.
                  Jag misstänker att du avser utskicken av medlemskort och där fick du väl respons?

Det var en del av mitt beslut att avgå från de sysslorna, men en annan del var att det som utlovats inte avklarades i tid (över ett halvår fel) och då fick jag stå i kläm vilket jag inte ansåg ligga på min del. Styrelsen var ganska handlingsfattig i den situationen och då kände jag mig faktiskt manad att göra en markering. Hela poängen med Fototävlingen och Medlemmarnas bilder höll ju på att rämna...
                  Micke...det var inte alls enbart mina förslag...utan beslut från er sida om hur den avdelningen skulle se ut. Det blev pladask.
                  Handligsfattig säger du, jag menar att andra saker har prioriterats. Webbansvarig har haft fullt upp och programmeringskunniga personer som har tid at hjälpa till växer inte på träd. Det är såna saker man måste ta hänsyn till när man arbetar för en förening. Den senaste tiden har förändringarna av fototävlingen kommit igång och jag vet att där är mer på gång.

Jag har hela tiden pratat om nutid när jag nämner att jag är villig att hjälpa till, även om det är mycket små arbeten...men du verkar ha hakat upp dig på det där gamla så då är det inte så mycket att göra åt det.
                  Inte alls, jag hakar upp mig på att du säger att du inte får gehör för dina erbjudanden, och det är nutid.
                  Senast redigerad av Micke; 06 August 2006, 23:56.

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Handligsfattig säger du, jag menar att andra saker har prioriterats. Webbansvaig har haft fullt upp och programmeringskunniga personer som har tid at hjälpa till växer inte på träd. Det är såna saker man måste ta hänsyn till när man arbetar för en förening. Den senaste tiden har förändringarna av fototävlingen kommit igång och jag vet att där är mer på gång.
                    Det där är verkligen din version Micke...mer än så behöver jag inte gå in på.

Inte alls, jag hakar upp mig på att du säger att du inte får gehör för dina erbjudanden, och det är nutid.
                    Det är din uppfattning återigen. Jag tycker inte att jag fick respons, men lämnar det hela nu.

Jag tycker inte att vi ska ha någon sorts vendetta i denna tråd (som det tydligen blivit) utan tycker att vi avrundar det här och låter tråden återgå till sitt ursprungsämne.
                    Senast redigerad av StefanL; 06 August 2006, 23:58.

Kommentar

• Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

Självklart Stefan, du fick ju sista ordet

Kommentar

• Alexander Ylipää
                        Användare
                        • October 2003
                        • 3615

Varför kan vi inte ha lika intensiva debatter i ciklid relaterade trådar?
                        Mvh Alex

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Det finns...gäller bara att hitta dom Alex.

Kommentar

• Robin
                            Användare
                            • January 2003
                            • 4526

Om vi bara kunde hållas till ämnet så..
                            Mvh
                            Robin

Kommentar

• Torsten
                              NCS Medlem
                              • September 2002
                              • 647

Jag skulle vilja veta mera exakt VAD som tydligen stör vissa när det Bumpas annonser??

Ingen har nämnt att det finns trådar i forumet som ibland Bumpas, allt för att bara hålla dom i liv.. Som om det egna existensberättigandet hängde ihop med tråden!

Hade det rört sig att det kom en 15-20 nya annonser om dan och av dom va 4-5 Bumpade så kanske jag oxå skulle kunna vråla på hjälp från Stalin, Polisen eller varför inte Polpot??

Som det skrevs innan, det finns såå mycket annat........

Kommentar

• Per B
                                Användare
                                • September 2005
                                • 1250

Är du ute på politisk kampanjresa Torsten? Larva dig inte, det här handlar inte om höger eller vänster. Det handlar om respekt för varandra.

För mig handlar det om att min annons inte ska försvinna nedåt i listan med fart och bli mindre synlig för att vissa hela tiden raderar och återskapar sin annons i syfte att alltid ligga högt i listan, synas på entresidan (som färskaste annons) och presentera sin annons som ny!
                                Senast redigerad av Per B; 07 August 2006, 18:19.
                                mvh Per

Kommentar

Arbetssätt...