Problem med sanden...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • January 2003
    • 404

    Problem med sanden...

    Jag håller på med en renovering utav mitt kar. Jag har nu blästersand på botten. Problemet med denna för mig är att det blir så tätt att det bildas luft/gas? bubblor i den. Ett annat problem är att det ofta bildas högar me avföring på stillastående platser. Är det bara balansen i mitt kar som inte är riktig eller är det vanliga problem och finns det i så fall någon bra lösning? Har 30kg engelsk sjösten i källaren som ligger bra till just nu.....

    Tacksam för svar.
    Mvh/Marcus
    960L Malawi
  • Per B
    Användare
    • September 2005
    • 1250

    #2
    Bubblor är ett övergående problem. Det är bara att röra om lite i sanden i början. Bajshögar ovanpå sanden är lätt att suga bort och jag föredrar det framför osynliga bajshögar spritt i grövre grus.

    Engelsk sjösten ligger aldrig bra till...
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Nog är det väl bra mycket snyggare med blästersand i en malawi burk än engelsk sjösten!

      Annars kan du väl blanda i lite grövre med sanden och som Per säger bajshögarna är lätt att ta upp från sanden.

      Mvh Lennart

      Kommentar

      • Rhodebaert
        Användare
        • February 2006
        • 557

        #4
        Om man blandar i lite grus i sanden blir det inte alls lika tydligt om det ligger en och annan korv på botten. Ordentlig cirkulation och bottenlevande fiskar borde också hjälpa antar jag.
        Det går alltid en senare buss.

        Kommentar

        Arbetssätt...