Byte av hårddisk (OS disk)...+ Grafikproblem.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • m[A]use^
    Användare
    • December 2005
    • 909

Låter faktiskt sunt! Det brukar lösa allt! Behöver själv installera om en av mina burkar här hemma! Men det är lite lr mkt jobb med det! Ligger megebegagigabyte med prylar jag måste ta reda på först...

Å bränna är det tråkigaste som finns!
    Min zoon
    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
    http://www.malawifreaks.se/forum

Kommentar

• calle-hallabro
      Användare
      • July 2005
      • 303

Många problem som man får med tiden, eller efter att man har bytt hårdvara försvinner vid en riktig ominstallation, dock så är det tidskrävande

//Calle
      En Mal idiot!
      www.goc.se

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Grafiken verkar ha löst sig. Men av någon anledning så visar ett program jag har som kollar upp drivrutiner att den drivrutin jag nu har är "dålig". Det skiter jag alldeles i då grafiken inte buggar som förut.

Nu över till något helt annat...

1. Är det någon som har gjort en "Ghost" och kan förklara stegvis hur man gör? Jag fick upp en fråga om jag ville göra kopian "bootable"...vad menas med det?

2. Jag har skaffat nya fläktar...billiga...men men...hur kan jag fästa dessa och vart får jag ström ifrån?

(känner mig aningen vilsen och riktigt rookie nu *asg*)

Kommentar

• deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

Köra ghost discar när man har en burk känns lite fånigt om man inte har en uber elit setup som e jobbig att återskapa... jag förstår dom som kanske har 5 burkar o kan ghosta från en server så alla fixas men som sagt har man en burk är det nog inte så viktigt. Spara alla drivisar du har tankat på en cd så när du blåst om burken så kör i cdn me alla drivisar o sen funkar det, om du nu inte känner att du vill göra en ghost bara för att det e skoj =) Hur du ska göra beror på vilket program du annvänder, det e ganska enkelt följ bara annvisningarna så löser det sig.
          http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

Ursprungligen postat av Stefan Larsson
            Grafiken verkar ha löst sig. Men av någon anledning så visar ett program jag har som kollar upp drivrutiner att den drivrutin jag nu har är "dålig". Det skiter jag alldeles i då grafiken inte buggar som förut.
            Är det nåt av programmen som följde med kortet? Du kan glatt avinstallera eller i alla fall stänga ner alla program Gainward skickade med, allt du behöver finns i drivrutinen, resten tar bara minne och segar ned datorn.
            Är det Windows själv som gnäller är det bara att ignorera - windows varnar när man personligen installerar en drivrutin som inte är certifierad av Microsoft (men den varnar inte när program smyg-installerar gömda anti-pirat-drivrutiner som t.ex. starforce).

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Är det någon som har en aning om hur man installerar fläktar? De ska vara exklusivt de platser som finns...kan man sätta dom var som helst? ström?

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

Chassifläktar eller processor fläkt? Förutsatt att du köpt rätt fläktar så skruvar du fast dom i chassit, brukar vara en framtill och 1 eller 2 baktill och ibland en i taket beroende på chassi. Det finns utag föär strömen på moderkortet, små kontakter, det enklaste är om du har kvar papprena som följde med när du köpte kortet eller så kan du kolla upp på nätet på tillverkarens hemsida vart kontakterna sitter på moderkortet, jag gissar att det är små svarta, är dom stora och vita så tar du ström från nån ledig kabel som lär hänga o dingla i burken, så samma typ av kontakt som det är till hd och cd kan det vara på vissa fläktar ibland.
                http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Tack Deelay, men jag har redan fixat fläktarna. Hittade små kontakter på moderkortet där det stod "fan" m m...kopplade in dom där och fäste fläktarna med dubbelhäftande tejp. Kyler som tusan och ganska tysta...iallafall tystare än datorns ordinarie kylfläkt!

Nu har jag tre fläktar och det känns bra....enligt ett program som jag har sänktes medeltempen med mer än 10 grader. Låg på 56 grader och är nu nere på 42-43 grader. Får se vad som händer när man kör spel och testar datorn lite...då hoppas jag på en rejäl medelsänkning.

Men men...problem kvarstår dock med datorn. Jag gjorde en "ghost" igår kväll...och idag så bytte jag in den nya hårddisken och tänkte "boota" från den andra hårddisken som fungerar och som jag hade kopierat över hela C: på...men men...det gick givetvis inte. Datorn startade upp och började komma igång...den fastnade på sidan innan den kommer in i windows (desktop) och ville inte gå vidare. Jag fick återinsätta den gamla hårddisken och boota som vanligt från den så nu undrar jag vad jag gjorde för fel?

Vilka alternativ ska man kryssa för när man kopierar en disk till en annan? Det måste antingen ha blivit en felkopiering eller så valde jag fel vid alternativen. Hårddiskarna stod rätt när det gäller "Master och Slave"...samt att den bootade från rätt hårddisk.

Grafikkortet fungerar inte alls med nya färska drivrutiner...medans den fungerar tillfredställande med Gainwards medskickade drivrutiner samt deras kopia av Direct X 9.0c...(ifall den har någon effekt). Men f*n den som ger sig...imorgon är det jobb igen efter 4 veckor semester...så när jag kommer hem så ska jag fixa den här skiten en gång för alla (funderar på att låna slägga från jobbet *asg*).

Kommentar

Arbetssätt...