Eheim 2224

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • robjo
    Användare
    • May 2005
    • 330

    Eheim 2224

    Hejsan!

    Är det någon som har erfarenhet utav detta filter? Jag hade tänk att ha det som komplement till mina cirkulationspumpar med filtermatta på till mitt 540. Eller är det en onödig investering, då jag redan har en cirkulationspump med stor filtermatta på, plus ytterligare en cirk pump för lite drag.


    //Robban
    http://picasaweb.google.se/sipedon/
  • Gäst

    #2
    Ursprungligen postat av robjo
    Hejsan!

    Är det någon som har erfarenhet utav detta filter? Jag hade tänk att ha det som komplement till mina cirkulationspumpar med filtermatta på till mitt 540. Eller är det en onödig investering, då jag redan har en cirkulationspump med stor filtermatta på, plus ytterligare en cirk pump för lite drag.


    //Robban
    Om du behöver det får du avgöra själv men det är ett mycket bra ytterfilter.

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

      #3
      Ursprungligen postat av robjo
      Hejsan!

      Är det någon som har erfarenhet utav detta filter? Jag hade tänk att ha det som komplement till mina cirkulationspumpar med filtermatta på till mitt 540. Eller är det en onödig investering, då jag redan har en cirkulationspump med stor filtermatta på, plus ytterligare en cirk pump för lite drag.


      //Robban

      Filtret i sig är ju en höjdare. Tyst och filtrerar bra. Men för litet till att själv filtrera ett sådant stort kar.

      Har du redan bra vattenvärden och bra mekanisk rening i karet så skulle jag vilja säga att det är en onödig investering.
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        #4
        Jag vet inget (nåja lite) om din nuvarande filtrering, men jag anser inte att ett extra ytterfilter är onödigt.
        Du kan styra mer i ditt kar t.e.x mata hårdare, mera fisk, koppla bort vid eventuell medicinering mera växter dessutom kan du på några minuter starta ett annat kar om du skulle behöva. Dessutom är det alltid bra med flera filter när det är dax för filterengöring med andra ord är det med ett kompletterande ytterfilter driftsäkrare och öppnar nya spännande dörrar.
        Senast redigerad av LN; 26 July 2006, 22:48.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Stelin
          Användare
          • December 2002
          • 1339

          #5
          Robjo:
          Om du ändå vill ha ett ytterfilter så är mitt tips att satsa på något större an 2224:an. Och kanske istället byta ut cirkulationspumpen i karet mot tex tetratex 1200 ytterfilter(och med något effektivt filtermaterial). Har inte ett sådant själv har dock hört en del gott om den.

          Andra bra ytterfilteralternativ till ditt kar är eheim 2028 eller 2217.
          //Stefan Lindstedt

          Kommentar

          Arbetssätt...