Färga hålsten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • boozer

    Färga hålsten?

    Jag har en del vit hålsten som jag hade tänkt använda i mitt nya kar som grund för div. stenrös, fyller alltså ut i mitten med hålsten och vanlig sten ifrån naturen runt omkring som döljer hålstenen, detta för att få en så "ihålig" kärna som möjligt. Problemet är bara att den vita hålstenen syns igenom just pga den vita färgen, någon som vet om det är möjligt att färga denna sten på något sätt så att den blir mörkare.. i någon typ av grå ton eller dyl.
  • ozric
    Användare
    • March 2004
    • 3187

    #2
    Tvåkomponent betongspackel. Men spontant tycker jag det finns billigare alternativ än att spackla sjukt dyr hålsten. Frigolit tex...
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • boozer

      #3
      Ursprungligen postat av ozric
      Tvåkomponent betongspackel. Men spontant tycker jag det finns billigare alternativ än att spackla sjukt dyr hålsten. Frigolit tex...
      Eftersom jag ändå har stenen liggandes så är det ju ingen direkt kostnad.
      Kan man använda sig av vilket betongspackel som helst då eller, med tanke på gifter etc.
      Det finns ingen färg man kan använda sig av för att få den lite mörkare annars?

      Kommentar

      • Mike_Noren
        Användare
        • February 2003
        • 2695

        #4
        Ursprungligen postat av boozer
        Eftersom jag ändå har stenen liggandes så är det ju ingen direkt kostnad.
        Kan man använda sig av vilket betongspackel som helst då eller, med tanke på gifter etc.
        Det finns ingen färg man kan använda sig av för att få den lite mörkare annars?
        Ogiftiga färger är ofta också biologiskt nedbrytbara, så effekten försvinner, men en idé kanske vore kol? Du skulle ju kunna testa att köpa kolsuspension (finkrossat aktivt kol uppslammat i vätska) på apoteket och pensla den torra stenen med det. Det borde suga in i stenen, så kolet borde sitta hyfsat kvar. Observera att jag inte har testat.

        Kommentar

        • Rhodebaert
          Användare
          • February 2006
          • 557

          #5
          Stoppa stenen i ett akvarium med rejäl algväxt kanske?
          Det går alltid en senare buss.

          Kommentar

          • Björkis
            Användare
            • February 2004
            • 59

            #6
            "Målarfärg"

            Har du kollat runt på forumet? Har för mig att det var någon som gjorde en bakgrund i frigolit och "målade" den! Hittade bla. denna tråden.


            // Björkis
            Senast redigerad av Björkis; 26 July 2006, 20:17.
            -"Att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter" Arne Anka

            Kommentar

            Arbetssätt...