alla fiskar äter yngel och små fisk men vissa lever på fisk vissa lever på alger osv men men pellets finns också till rovisar det är inte bara till algäter eller gör det enkelt kör din egen räkmix bara kött i då kommer alla dina fiskar vara lyckliga jag har också P.electra och P.steveni easten dom får ingen grönt i maten ibland pellets men dom mår inte dåligt av det allafall
Mbunas och Haplochromis
Kollaps
X
-
-
Ska öka proteinhalten i räkmixen med mer räkor och vitfisk och fortsätta med lite pellets då och då. Men finns det något som man kan släppa ned som bara är rent protein. Kanske en vitfiskbit vore något? Det borde dem väl uppskatta? Det kan väl inte göra någon skada hos de andra om de får i sig lite "ren" protein även fast det inte blir så ofta?
Men ska ändå inte bara mata med "ren" protein utan tänkt det som lite "lördagsgodis" en gång i veckan lr nåt sådant.Senast redigerad av Mikael_S; 10 September 2006, 14:38.Mvh Mikael SchöllinKommentar
-
Ursprungligen postat av Mikael_SSka öka proteinhalten i räkmixen med mer räkor och vitfisk och fortsätta med lite pellets då och då. Men finns det något som man kan släppa ned som bara är rent protein. Kanske en vitfiskbit vore något? Det borde dem väl uppskatta? Det kan väl inte göra någon skada hos de andra om de får i sig lite "ren" protein även fast det inte blir så ofta?
Men ska ändå inte bara mata med "ren" protein utan tänkt det som lite "lördagsgodis" en gång i veckan lr nåt sådant.
Hur man än vrider och vänder på det så blir det problem med matningen...Kommentar
-
Jag har 1+1 D.C. tillsammans med P. Elektra, C. Moorii, Azuerus, och Baenchi (tror jag att det är). Alla tycker om min räkmix, men D.C.-hannen vägrar äta räkmix, men han älskar pelletsen dom får. Mina D.C är verkligen lata! Det skulle vara intressant att mata med något slags levade foder, som inte är så pyttelitet som artemia. Något tips? (förutom yngel)
/AJ960 liter...snart!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mikael_SSka öka proteinhalten i räkmixen med mer räkor och vitfisk och fortsätta med lite pellets då och då. Men finns det något som man kan släppa ned som bara är rent protein. Kanske en vitfiskbit vore något? Det borde dem väl uppskatta? Det kan väl inte göra någon skada hos de andra om de får i sig lite "ren" protein även fast det inte blir så ofta?
Men ska ändå inte bara mata med "ren" protein utan tänkt det som lite "lördagsgodis" en gång i veckan lr nåt sådant.
Enkelt är det oxå bara att ta en näve från frysen å lägga i en kopp vatten ett tag, slå ur vattnet ett par ggr å sen mata.
Som lördagsgodis passar det utmärkt tycker jag.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Mikael_SDe är ju rovmalawi och då räcker det väll inte bara med räkmix och pellets? Finns det något bra komplement som man kan ge till dem, något mer "rovmat"? Små yngel vet jag att man kan släppa ner, men vad kan man ge dem mer av som innehåller en hög proteinhalt.
jag brukar aldrig läsa på någon innehållsförteckning på foderburk.så jag vet inte hur mycket protein det är i det fodret. men det fodret växer dom bra utav och dom blir inte sjuka heller. mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av malawijanneja ett foder som både venustus och fryeri mår bra av koifoder, typ haifeng qiuck grow.
jag brukar aldrig läsa på någon innehållsförteckning på foderburk.så jag vet inte hur mycket protein det är i det fodret. men det fodret växer dom bra utav och dom blir inte sjuka heller. mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av tegeVilka fodersorter anser du dom blir sjuka utav i så fall????
sedan matar jag alla mina fiskar med räkmix också,
men det tråkiga att om nån nämner ordet räkmix , så kommer alltid debatten räkmix vara eller inte.
och det finns det en massa trådar om.mvh janneKommentar
-
Ursprungligen postat av Mikael_SVad tycker ni om att blanda mbunas med Haplochromis (rovmalawi)??
Akvariumet är på 720L..Kommentar
-
Har nu haft 2+4 D.C i nån månad nu, de har inte varit aggresiva lr liknande mot de övriga invånarna i karet, än så länge. De är bara 8-10cm så de har en bit kvar...Mvh Mikael SchöllinKommentar
Kommentar