använder mig av frontpage både på hemsidan samt som bildgalleri. vore kul att ens bilder syns när folk gör en bildsök på tex google. what to do?
hur att få bilderna sökbara på tex google bildsök
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Du har klurat på det ett tag nu...
Kommentar
-
-
Mina bilder blev sökbara på Google när de fick både Caption och Description i Frontpage. Tydligen går Googles spindlar bara på filnamn + Caption (jag tror det bara var Description jag hade tidigare, men det kan ha varit tvärtom, dva bara Caption, så spindlarna går på filnamn + Description).Kommentar
-
-
Chansar på att du kan lägga in bilder i en meta-tag? eller så reggar du varje bild på google.
sen sorterar ju google på något sätt så de relevanta bilder kommer upp, går antagligen på filnamn, alt text, bildnamn, texter runt bilden, hur gammal bilden är osv osv..
*edit*
caption = rubrik asså bildnamnKommentar
-
Är nog dum. Jag fattar inte tävlingen. Man skall skriva in ord, och får poäng om det är samma ord som den man "tävlar mot", men programmet går ju aldrig vidare till nästa bild förutom om man trycker "pass"?Kommentar
-
Kommentar
-
Jo, jag förstod att man skriver in taggar och får poäng om det är samma tag som den man tävlar med/mot skriver in - men den verkar ju aldrig gå vidare till nästa bild utom om man trycker "pass", dvs stryker de taggar man skrivit in. Eller måste man skriva in, säg, 10 taggar innan den går vidare till nästa bild? Funkar tävlingen för er andra?Kommentar
-
Fråga mig inte hur det fungerar, jag har tillräckligt att göra utan att hälpa google med att tagga bilderKommentar
Kommentar