Det var jag som utryckte mina åsikter angående papegojciklider och det har jag all rätt att göra. Hur det kommer sig att användare kritiserar mig mer än andra bara för att jag är moderator är oerhört förvånande då jag har all rätt att skriva vad jag vill inom regelverkets ramar. Mitt inlägg var det inget fel på, att uttrycka sina åsikter vad gäller onaturliga korsningar är inget regelbrott.
Vill veta "allt" om papegojfiskar, men hur?
Kollaps
X
-
-
Det jag reagerade på var inte vad Viktor skrev, utan hur han skrev det. Det tyckte jag att jag sakligt förklarade i mitt inlägg. Hade varit intressant att se hur länge ett inlägg med den tonen hade fått ligga kvar om det varit någon av oss "bråkstakar" som skrivit det. Självklart får man tycka precis vad man vill om onaturliga fiskar, men man kan lägga fram det på ett sätt som inte dumförklarar såväl nybörjare som hängivna akvarister.
Sen kan det ju tyckas konstigt att en moderator får uttrycka personlig kritik mot användare som inte har samma åsikter, men när en användare kritiserar en moderator för dennes personliga åsikter så strider det mot forumets regler. Men det har ju inget med Papegojciklider att göra... =)
Mvh
Björn, soon to be banned?fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
1. Kan vi inte helt enkelt flytta antipappegojandet till en av antipappegojtradarna? Den har traden startades nar jag uppmanade Anemon att posta pa forumet istallet for att PMa mig. Hon var orolig att bli pahoppad.
2. Sluta diskuttera moderering. Det ar inte tillatet och det har behandlats i miljarder tradar innan liksom orsaken till denna regel. Ni kan ju forsoka er pa att starta en trad angaende detta om ni vill, men las foumsreglerna forst.
3. Skam inte ut vart val fungerande forum!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kanske en dum fråga, men jag vill ju inte begå fler regelbrott..
Då Papegojcikliden inte är naturlig utan "producerad på konstgjort väg", ska den då behandlas som en produkt som ett företag har utvecklat? Då blir det nog inte mycket till diskussion, vad gäller personliga åsikter..
§13 Om Du lämnar negativa omdömen kring produkter och företag så skall det ske sakligt och konkret. Tänk efter så att det Du påstår är baserat på verkligheten och inte på subjektiva åsikter.
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
OK, jag startar en ny trad. Posta ditt inlagg dar Bjorn sa svarar jag.
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Hur kan generell diskussionen kring ett moraliskt dilemma bli ett personangrepp? Jag läste precis mitt raderade inlägg och det finns inget som tyder på det. Att informera kring sådana här saker så att nybörjare själv kan ta ställning är självklart och något som jag ser som en skyldighet. Jag beskyller ingen för något.
Hur kommer det sig att mitt bestämda språkbruk misstolkas så lätt? Vad jag skriver och hur jag skriver är exakt samma sak. Hur texten sedan tolkas är upp till var och en, men förvräng den inte till min nackdel.Senast redigerad av Zaphi; 20 July 2006, 12:43.Kommentar
-
Kan du läsa ditt raderade meddelande så kan du nog läsa mitt med. Mer svar än så känns överflödigt från min sida...
För övrigt finns det en annan tråd för moraliska dilemman.
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
-
Jag förväntar mig att ni plockar bort era egna inlägg som INTE behandlar skötsel av aktuell fisk . Diskussionen kan fortsätta i Olas tråd!Anders LKommentar
-
Ursprungligen postat av anliI detta fall menar jag:
- Tåliga och rätt okänsliga när det gäller fodersort och portionstorlekar. Finns väl några undantag, men papegojfisk räknas inte dit kan jag tänka mig.
- Ej känsliga för så kallad vattenbuksot som afrikanska sjöciklider tydligen får det som ett brev på posten.
Tack för svar!
Oj, tur att jag frågade, för det där hade jag knappast lyckats komma fram till utan hjälp. Soten har jag inte ens hört talas om..
Hälsningar, Anemon.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Jonas Eanemon, en av forumets forumsvärdar uttryckte att han inte tyckte om papegojfiskar på ett väldigt fel sätt i mitt tycke och fick svar på tal. Efter att jag talat med admin kom vi helt enkelt fram till att istället för att låta den aggressiva debatten gå vidare (och låta din undran om hur att sköta papegojfiskar på rätt sätt komma i kläm) tog admin helt enkelt bort tre eller fyra inlägg. Det var den enda vettiga saken att göra.
Ja, nu hänger jag med! Förmodligen har jag missat en del (raderade?) inlägg. Här går det undan minsann!
Jag har insett att det gärna följer debatt i spåren på en papegojfråga (och frågor dyker upp rätt ofta när man inte är erfaren inom området) och jag uppskattar varmt att en del här engagerat sig för att undvika en fördömande ton gentemot de som ändå - av en eller annan anledning- håller denna fisk. I mitt fall handlar det om att jag blev engagerad i en fisk som blivit ensam. Att den behövde kompisar blev jag informerad om, och idag bor tre av sorten hos mig.
Nämnas bör också i sammanhanget att jag blivit kontaktad personligen på ett mycket vänligt sätt genom funktionen "privata meddelanden", och att det inte ligger några "hard feelings" någonstans.
Vänliga hälsningar till er därute,
Anemon.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonOK, jag startar en ny trad. Posta ditt inlagg dar Bjorn sa svarar jag.
http://web2.ciklidbladet.se/forum/se...earchid=131170
...Och så blir jag givetvis rejält nyfiken på vad som kan framkomma om hybridskapandet i sig i den nya tråden! För fakta är fakta, och även om jag måhända inte kan komma med särskilt mycket i tråden så tar jag gärna del av er andras uppfattningar och tankar kring detta. Jag klickade på länken, men hamnar bara på ett ställe där det står "Tyvärr - inga träffar".
Vad gör jag för fel?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Anemon...Och så blir jag givetvis rejält nyfiken på vad som kan framkomma om hybridskapandet i sig i den nya tråden! För fakta är fakta, och även om jag måhända inte kan komma med särskilt mycket i tråden så tar jag gärna del av er andras uppfattningar och tankar kring detta. Jag klickade på länken, men hamnar bara på ett ställe där det står "Tyvärr - inga träffar".
Vad gör jag för fel?
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Luttdu menar denna
http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=53248
Ja! Nu kom jag fram! Men jag begriper inte.... vad som var tokigt när jag försökte tidigare? Strunt samma, nu ska jag följa den! Tack för hjälpen!
//AnemonKommentar
-
Traden hade flyttats till ovrigt da den ov ergick till att handla om mycket mer an papegojfisk.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar