uppblötning gäller ästan bara pellets eller ciklidsticks. spirulinatabletter ska man inte blöta upp. Astaxanthinet som gör att fisken får rödare färg tillför även lite spårämnen och såna saker om jag iunte minns fel så det är ett bra tillskott i födan. Prisskillnaden är oftast runt +15% för samma mängd foder men som innehåller astaxanthin.
Vill veta "allt" om papegojfiskar, men hur?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av Jonas Euppblötning gäller ästan bara pellets eller ciklidsticks. spirulinatabletter ska man inte blöta upp. Astaxanthinet som gör att fisken får rödare färg tillför även lite spårämnen och såna saker om jag iunte minns fel så det är ett bra tillskott i födan. Prisskillnaden är oftast runt +15% för samma mängd foder men som innehåller astaxanthin.
Schysst! Då vet jag det. Tack!Kommentar
-
Jag har aldrig "blött upp" pellets eller sticks. CA-ciklider är oftast vädigt robust när det gäller käket. Hikari Cichlid gold är ett bra käk.Anders LKommentar
-
Ursprungligen postat av anliJag har aldrig "blött upp" pellets eller sticks. CA-ciklider är oftast vädigt robust när det gäller käket. Hikari Cichlid gold är ett bra käk.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ang hemsidor. Firren kallas Red Parrot Cichlid pa engelska.
Har finns en sida med mycket info:
Som akvarist ar man skyldig att kunna engelska da det kravs for att finna informationen for att skota fiskarna pa basta mojliga sattMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av anliJag har aldrig "blött upp" pellets eller sticks. CA-ciklider är oftast vädigt robust när det gäller käket. Hikari Cichlid gold är ett bra käk.Kommentar
-
Ursprungligen postat av anliJag har aldrig "blött upp" pellets eller sticks. CA-ciklider är oftast vädigt robust när det gäller käket. Hikari Cichlid gold är ett bra käk.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonAng hemsidor. Firren kallas Red Parrot Cichlid pa engelska.
Har finns en sida med mycket info:
Som akvarist ar man skyldig att kunna engelska da det kravs for att finna informationen for att skota fiskarna pa basta mojliga satt
Har varit in på sidan som rekommenderades! Måhända bör en liten ordlista stå på önskelistan härnäst...?Kommentar
-
Ursprungligen postat av AnemonJag kan engelska - hjälpligt. Åtminstone skrattar inte turistande själar ihjäl sig så jag ser det när jag försöker ge vägbeskrivningar el dyl (kan ju också bero på att de bra gärna vill ha hjälpen, he he)
Har varit in på sidan som rekommenderades! Måhända bör en liten ordlista stå på önskelistan härnäst...?Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
Ursprungligen postat av CrimsonAnnaSkulle det vara några biologiska fack-uttyck du inte förstår och inte hittar en vanlig ordlista så ut med dem i ett inlägg på den här tråden bara så hjälper jag dig med översättningen.Kommentar
-
Jag saknar ett inlägg om det seriösa i att moderatorer klankar ned på människors rätt att hålla papegojfiskar. Sist jag följde debatten så sa någon i ett inlägg ungefär att "det var tveksamt agerat av en moderator att fördöma akvarister som håller papegojfiskar".
Jag anser att det är rätt att vara kritisk till uppfödning av nämnda fiskar men jag anser samtidigt att det försvinner väl mycket inlägg på detta forum med tveksamma hänvisningar till regeln om att inte kritisera moderatorer. Ge fan i att plocka bort kritiska inlägg. Besvara dem sakligt istället! Har jag fel nu och helt enkelt inte letat tillräckligt väl så ber jag om ursäkt och ber om korrekt hänvisning. Annars vill jag gärna ta debatten här och nu och inte via mail.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Hej!
Jag vet inte om jag missade något inlägg som kom efter att jag skrivit, men OM det är mitt inlägg ni uppskattade så tackar jag för erat stöd!
Nu var det ju dock så att jag bröt mot två av forumets regler och därför raderades mitt inlägg. Det var väl egentligen inget tvivel om regelbrotten, det är snarare reglerna som är diskutabla... =) Visste inte ens att det var mot reglerna att skriva som jag gjorde. Blev medlem på forumet -97 tror jag, och har inte läst forumets stadgar sedan dess. Det borde jag nog ha gjort... ;-D
Mvh
Björnfisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKARKommentar
-
-
anemon, en av forumets forumsvärdar uttryckte att han inte tyckte om papegojfiskar på ett väldigt fel sätt i mitt tycke och fick svar på tal. Efter att jag talat med admin kom vi helt enkelt fram till att istället för att låta den aggressiva debatten gå vidare (och låta din undran om hur att sköta papegojfiskar på rätt sätt komma i kläm) tog admin helt enkelt bort tre eller fyra inlägg. Det var den enda vettiga saken att göra./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av AnemonGlömde! Tänkte ju fråga vad robusta syftar på i sammanhanget. Vill du vara snäll och förklara lite närmare?
- Tåliga och rätt okänsliga när det gäller fodersort och portionstorlekar. Finns väl några undantag, men papegojfisk räknas inte dit kan jag tänka mig.
- Ej känsliga för så kallad vattenbuksot som afrikanska sjöciklider tydligen får det som ett brev på posten.Senast redigerad av anli; 20 July 2006, 09:13.Anders LKommentar
Kommentar