Aristochromis christyi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattilohela
    Användare
    • January 2006
    • 145

Aristochromis christyi

tja tänkte fråga lite om hära Aristochromis christyi hur är dom är dom elaka eller?

mina är ca 8-10cm stora dom går med linni , D.compressiceps hanen 19cm hona på 23cm
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Den kan nog bli lite elak när den försvarar sitt revir. Graden av problem beror ju lite på hur stort akvarium du har dem i.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Thomas R.

Det är ju en rovmalawi med allt vad det innebär... Som Zaphi påpekar så bli den precis som andra hanar mer aggressiv när den hävdar revir, exempelvis vid lek.
      Jämför jag mina christyi med compressicepsen så tycker jag att compressicepsen är "elakare" och "vassare" medans christyien är mycket svårare på småfisk (de har ett helt underbart jaktbeteende).
      /Thomas

Kommentar

• Mattilohela
        Användare
        • January 2006
        • 145

den simmar i en 720

Kommentar

• Rovfisken
          Användare
          • April 2005
          • 178

hur funkar det med att ha Christy, fusco,venustus och Lichnochromis aucuticpes i samma kar då? tänkte ha dom i ett 50liters fullt med btn moduler?
          nä men i ett 720 ialla fall . givetvis så kommer dom få ett 2000liters kar eller större när nästa lön kommer. men funkar kombinationen måntro eller blir det räkmix av allt?
          Mina kar

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

Kommentar

• Thomas R.

...fuscotaeniatusen är, som det tidigare diskuterats, en tuff jäkel. Lichnochromisen har jag inte haft nöjet att äga. Vad jag hört om den är att den naturligt rör sig över mkt stora områden varför en 2000-liters burk borde passa den ganska bra.
            Både venustusen och christyien blir ju stora och stabila så varför inte.... Får de växa upp tillsammans och etablera den hierarktiska ordningen under en längre tid så...
            Berätta om det lyckas!
            Visa gärna en bild om du får Lichnochromishanen att färga!!

Kommentar

Arbetssätt...