Påbyggnad av aluminiumställning?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cissi
    Användare
    • June 2006
    • 357

Påbyggnad av aluminiumställning?

Hade tänkt att få in ett 540 liters akvarium i mitt rum men måste då fixa mera plats.
    Hur svårt är det att göra en påbyggnad med lådor på en aluställning?
    Har ju sett väldigt fina byggnationer och undrar om folket gör detta själv eller om man lämnar in det någonstans?

Jag är väl inte alltför händig med maskiner och dyligt, men om jag måste så gör jag det för hobbyns skull.

Är det någon här som har gjort egna påbyggnader?
    Behöver tips...
    Mbunas för hela slanten i alltför många kar....
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9122

Lyfter upp denna obesvarade fråga.
    Jag har inte nån idé om hur det skulle kunna lösas. Har aldrig haft nån sådan ställning.

Men du kanske redan har löst problemet, annars kanske det finns nån som läser detta och har lite tips och tricks.
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Cissi
      Användare
      • June 2006
      • 357

Jag fick bygga mig en egen bänk av två bänkskivor och massa vinkeljärn, det blev jättesnyggt faktiskt. Tänkte ta en bild på den, kanske kan ge någon motivering i framtiden.

Men som sagt, jag vet fortfarande inte hur man gör med aluställningar.
      Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

Kommentar

• Gäst

Samhall gjorde en modell med klädd alu men snyggt tja blev ingen hit tror jag de slutade i alla fall.

Men snygga lösningar har man sett med med pålimmade träsidor och lister men lite pyssel är det nog.....

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

En enkel och billig lösning är att göra skjutluckor genom att sätta E-profiler i aluminium i "ramarna" som ställningen skapar och sätta dit tunn snygg plywood som man betsar. Ganska basic, men det funkar
          Tony Englund

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

Åleds har skjutluckor på sina aluminiumställningar: http://www.aleds.se/news/visa.asp?QNewsId=9619562
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

Arbetssätt...